تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۱۱۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر کشور به دنبال کسب نتایج ایده‌آل و بهبود جایگاهشان در جدول رده‌بندی هستند.

 هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیازات لازم روند صعودی خود را ادامه دهند.

در هفته پنجم این پیکارها تیم فولاد به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت و در حالی که می توانست برنده این دیدار باشد با نتیجه بدون گل متوقف شد تا ۲ امتیاز این بازی را به راحتی از دست دهد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی خانگی و در مصاف با سپاهان موفق به کسب اولین بردش در لیگ شد. تیم صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان نیز با تساوی مقابل استقلال آن هم در ورزشگاه آزادی، نتیجه قابل قبولی کسب کرد.

تیم فولاد در سه بازی ابتدایی فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرد و با شکست استقلال و توقف گل گهر، نام خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرد اما تساوی این تیم مقابل تیم های آلومینیوم و تراکتورسازی مانع صعود این تیم به رتبه های بالایی جدول شد. تیم‌ نفت آبادان که تاکنون بهترین نتیجه را در بین نمایندگان خوزستان کسب کرده، در این فصل با حضور سیدسیروس پورموسوی جان تازه ای گرفته و اکنون در صف تیم های بالانشین است اما تیم نفت مسجدسلیمان در سه بازی ابتدایی خود با گرفتن یک امتیاز از هر بازی کار خود را دنبال می کرد تا اینکه در هفته پنجم مسابقات  شگفتی ساز شد و توانست سپاهان مدعی را با نتیجه پرگل شکست دهد.

فولاد - سایپا

تیم فولاد خوزستان در هفته پنجم مسابقات در مصاف با تراکتورسازی، همچون هفته چهارم بازی نه چندان دلچسبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد، اما باز هم در گلزنی موفق نبود تا نشان دهد که سرخپوشان در امر گلزنی با مشکل مواجه هستند، فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه سوم جدول بالا بیایند.

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به نوعی که در هر پست ۲ بازیکن توانمند دارد این در حالی است که نکونام در پست مهاجم همچنان به استفاده از پریرا ایمان دارد و با گذشت ۶ هفته از مسابقات بازیکن دیگری را به او ترجیح نداده است. فولاد همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل مواجه است و بسباری از مدافعان و هافبک های این تیم در نقش گلزن ظاهر می شوند.

نقطه قوت تیم فولاد در یکی، ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند اما گل نزدن مهاجمان این تیم اکنون به یک نگرانی برای هواداران تبدیل شده و نکونام باید فکری به حال این موضوع کند. سرخپوشان اهوازی اواخر امسال باید در جام باشگاه های آسیا حاضر شوند و اگر می خواهند به دور بعد این مسابقات صعود کنند باید خط تهاجمی خود را تقویت کنند.

ابراهیم صادقی که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، فصل گذشته هدایت تیم سایپا را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان جوان و گمنامی را به خدمت گرفت. شاگردان صادقی بر خلاف تیم فولاد باید در ۲ جبهه لیگ و جام حذفی بجنگند و این موضوع کار آنها را نسبت به فولاد آسان تر می کند.

فولادی‌ها در مصاف با سایپا نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بمانند. فولاد برای این دیدار محرومی ندارد و  دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند دومین برد فصل خود را در اهواز جشن بگیرد، اگرچه سایپا نیز تاکنون باختی را تجربه نکرده و به دنبال گرفتن امتیاز است. 

فولاد خوزستان برای نخستین بار در لیگ برتر در پنج دیدار ابتدایی خود شکستی را متحمل نشده است. تیم های فولاد، سایپا و پرسپولیس در حال حاضر تیم‌های بدون باخت لیگ بیستم تا پایان هفته پنجم هستند.
 
شاگردان نکونام پس از کسب ۲ تساوی مقابل آلومینیوم و تراکتور در هفته های گذشته، از انگیزه بالایی برای کسب سه امتیاز مقابل سایپا برخوردار هستند. یکی از نقاط قوت تیم فولاد در فصل جاری حفظ بازیکنان سال گذشته این تیم است که می تواند در نتیجه گیری آنها موثر باشد.

نبرد نکونام و صادقی ۲ مربی جوان لیگ، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. هر ۲ تیم در این فصل بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده اند. فولاد و سایپا هر ۲ با هفت امتیاز در مکان های هشتم و نهم جدول رده بندی جای گرفته اند.

مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های انتهای جدول به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در پنج بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد و در مقابل نساجی تن به شکست داد همچنین از سد سپاهان عبور کرد.

نفتی ها در حالی به مصاف مس می روند که بعد از شکست سپاهان از روحیه بالایی برخوردار بوده و به دنبال دومین بردشان هستند. در سوی مقابل تیم مس هنوز بردی کسب نکرده و از پنج بازی گذشته خود ۲ تساوی و سه شکست در کارنانه دارند. نماینده رفسنجان که امسال به لیگ برتر صعود کرده است در بازی قبل خود مقابل سایپا متوقف شده بود.

نفت مسجدسلیمان فصل گذشته با حضور تارتار عملکرد خیره کننده ای داشته و توانست تیم های بزرگی را به زانو درآورد که این موضوع در نتیجه گیری آنها بسیار موثر بود. بی شک در این بازی نفتی ها به دنبال برد دیگری در لیگ هستند و در سوی مقابل بازیکنان مس که نمی خواهند در انتهای جدول بمانند در فکر کسب سه امتیاز هستند.

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعش است که در پنج بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و تنها سه گل دریافت کرده است. این تیم با سه دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری بازی می کند و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد به همین دلیل به سختی می توان دروازه نفتی ها را باز کرد. 

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات، نتوانست بازیکن مطرحی جذب کند بلکه بازیکنانی را اختیار کرد که شاید اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کنند. حسینی کار با جوانان را به خوبی بلد بوده و تاکنون نتایج مناسبی در لیگ بیستم کسب کرده است در حالی که کمتر کسی تصور می کرد با این بازیکنان چنین نتایجی برای نفت حاصل شود.

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ، نیاز است که در فاز تهاجمی برنامه های بهتری برای رسیدن به گل داشته باشد. تیمهای نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان به ترتیب با ۶ و ۲ امتیاز در مکان‌های یازدهم و پانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

نفت آبادان - گل گهر سیرجان

تیم نفت آبادان پس از پیروزی مقابل پیکان در هفته نخست، برای دیگر مدعیان حاضر در لیگ خط و نشان کشید، پورموسوی در همان هفته ابتدایی مسابقات نشان داد که حتی با بازیکنان ذخیره اش حرف های بسیاری برای گفتن دارد و می خواهد نفت آبادان را به جایگاه واقعی اش در فوتبال کشور برگرداند. 

برزیلی های ایران در بازی دومشان مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس تن به شکست دادند و در سومین دیدارشان در مشهد مقابل شهرخودرو قرار گرفتند که از این دیدار یک امتیاز شیرین کسب کردند.
تیم صنعت نفت آبادان در بازی هفته چهارم مقابل ذوب آهن شاهکار کرد و توانست این تیم جنگنده را از سد راه بردارد. شاگردان پورموسوی در هفته پنجم مقابل استقلال صف آرایی کردند و در حالی که می توانستند پیروز میدان باشند، یک امتیاز از این دیدار کسب کردند.

پورموسوی که سابقه درخشانی در تیم استقلال خوزستان داشته و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته است، امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و در صورت برد مقابل گل گهر به روند صعودی خود ادامه داده و می تواند صدر جدول را اختیار کند.

در این فصل پورموسوی با جذب بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، حکیم نصاری، علی آل کثیر، حامد فلاح زاده و … نشان داد که می توان در مقابل حریفان گردن کلفت لیگ به خوبی ایستادگی کرد.
 
آخرین تقابل نفت آبادان و گل گهر در فصل گذشته با برتری ۲ بر یک گل گهر به پایان رسید که این موضوع انگیزه نفتی ها را برای برد بشتر می کند. حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست این تیم در آبادان هستند یا خیر.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال جایگاه مناسبی از جدول هستند همچنین در سوی مقابل گل گهر که در بازی قبل خود مقابل پیکان تن به شکست داد، در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته ششم مسابقات به شرح ذیل است:

شنبه ۲۲ آذرماه:
فولاد - سایپا (ورزشگاه فولاد - ساعت ۱۵)
نفت آبادان - گل گهر سیرجان (ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۵)
مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه سیرجان ساعت ۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار