تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۱۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حق‌‎‌التدریسی‌های آموزش و پرورش تبدیل وضعیت می‌شوند
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش که پیش از سال ۹۱ مشغول به کار شده‌اند تبدیل وضعیت می‌شوند.

  کوروش مودت روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بیش ۲ هزار نیروی حق التدریس در خوزستان وجود دارد و پیگیر تبدیل وضعیت افرادی که پیش از سال ۹۱ شروع به کار کرده و دارای شرایط تعریف شده  هستند، بوده و تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

رشد ۳۶.۵ درصدی پذیرفته شدگان رتبه‌های زیر هزار کنکور درخوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با بیان اینکه در کنکور امسال ۲۹۳ نفر در خوزستان رتبه زیر هزار کسب کردند افزود: امسال نسبت به کنکور پارسال ۳۷.۵ درصد در پذیرش رشته پزشکی رشد داشتیم.

وی گفت: هفته آینده از ۶۲ شرکت کننده در کنکور امسال که رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند به صورت نمادین تجلیل می‌شود و از باقی افراد نیز در مناطق خود تقدیر خواهد شد.

مودت، در ادامه با اشاره به توزیع تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند در خوزستان بیان کرد: در ۱۰ روز گذشته ۲ هزار تبلت از سوی شرکت پتروشمی ماهشهر و یکهزار تبلت از سوی استانداری خوزستان برای دانش‌آموزان نیازمند خوزستان تامین شد که در حال توزیع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به همکاری خوب شرکت ها و خیران در تامین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند بیان کرد: استانداری خوزستان برای تامین سه هزار تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند متعهد شده و اعتبار خرید آن نیز آماده است اما به دلیل کمبود تبلت در بازار هنوز تهیه نشده است.

وی افزود: ۱۵۳ هزار دانش‌آموز در خوزستان به دلایل مختلف از جمله نداشتن تبلت و یا نداشتن اینترنت از شبکه شاد محروم هستند که با مشارکتی که در حال انجام است امید است این مشکل نیز برطرف شود.

 تقدیر از معلم اندیمشکی که ارثیه خود را صرف خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کرد  

مودت گفت: حسین اسدی معلم اندیمشکی است که ۲۲ سال سابقه کار دارد، ارثیه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خود را صرف خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند خوزستانی کرد.

وی ادامه داد: وی تاکنون ۵۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان خریداری کرده و قصد اهدای زمینی برای ساخت مدرسه را دارد و قرار است هزینه ساخت این مدرسه از سوی برادران وی تامین شود.

استاندار خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان از این معلم نیکوکار با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی کرد.

 حاکیست همچنین جمعی از دانش‌آموزان پژوهشسرای دانش آموزی امام جعفر صادق (ع) اهواز  و عضو مرکز تخصصی نجوم اهواز که موفق به کشف سیارک در سال های ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ شده بودند از سوی استاندار خوزستان تجلیل شدند.

این دانش آموزان موفق به کسب گواهی علمی در پروژه بین‌المللی جست و جوی سیارکی با همکاری سازمان همکاری بین المللی و تلسکوپ‌های پن استارز دانشگاه هاوایی و تاییدیه ناسا در سال ۲۰۲۰ شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار