تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۱۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیرآموزش و پرورش:
سازمان آموزش و پرورش استثنایی درتامین تبلت با خوزستان همکاری می‌کند
 معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: این سازمان در تامین ۳۵۰ تبلت برای دانش آموزان استثنایی نیازمند خوزستان و ساخت ۲ مدرسه استثنایی در این استان اعلام آمادگی می کند.

 سید جواد حسینی چهارشنبه با شرکت از طریق ویدئو کنفرانس در شورای اموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در صورت تامین زمین از سوی مسئولان استانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ساخت ۲ مدرسه در خوزستان را تعهد می کند.

وی گفت: همچنین مقرر شده است با همکاری این سازمان و استانداری خوزستان ۷۰۰ تبلت برای دانش آموزان استثنایی خوزستان تهیه شود که ۳۵۰ تبلت از این تعداد توسط این سازمان تامین می شود.

( هزینه خرید این تعداد تبلت ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.)

 مدرسه سازی برای دانش آموزان استثنایی در خوزستان با جدیت دنبال می شود

استاندار خوزستان در این تماس تصویری خطاب به معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پروژه مدرسه سازی برای دانش آموزان استثنایی در استان با جدیت در حال انجام است، به عنوان مثال  سالن ورزشی در بهبهان برای این دانش آموزان آماده بهره برداری است.

غلامرضا شریعتی گفت: همچنین ۲ چمن مصنوعی برای این دانش آموزان در استان آماده بهره برداری است و ساخت مدارس استثنایی در شهرستان‌های کارون، باوی و اهواز درحال انجام است.

وی ادامه داد: یک مدرسه خاص آموزش کودکان استثنایی در آبادان در دست ساخت است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد و یک مدرسه دیگر نیز در منطقه بهارستان اهواز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تاسیس است.

استاندار خوزستان با اشاره به تعهد این دستگاه برای تهیه سه هزار تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند بیان کرد: بخشی از این تبلتها به دانش آموزان استثنایی نیازمند اختصاص داده می شود.

وی گفت: همچنین مقرر شده است ۲۵ هزار تبلت با همکاری استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای دانش آموزان خانواده های زیر پوشش این اداره کل تهیه شود و با اداره کل بهزیستی استان نیز این توافق انجام خواهد شد.

 هیچ منطقه ای از خوزستان در حال حاضر دچار آبگرفتگی نیست

استاندار خوزستان درادامه با اشاره به آبگرفتگی اخیر در چند شهرستان خوزستان در پی بارش باران ادامه داد: در حال حاضر هیچ منطقه در استان دچار آبگرفتگی نیست و آب از تمامی این مناطق تخلیه شده است.

وی گفت: امسال در خوزستان سیلی رخ نداده است در حالی که در مواردی اعلام شده خوزستان دچار سیل و سیلاب شده است، تعدادی از شهرستان‌های استان دچار آبگرفتگی شدند که مشکل آن ها زودتر از سالهای گذشته برطرف شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بارش باران برای استان برکات زیادی نیز به همراه داشته است افزود: بارش خوب باران در ۲ سال اخیر باعث پرآب شدن تالاب ها و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت کشاورزان و فراهم نمودن هوای مطلوب در استان شده است.

حق هیچ مربی پیش دبستانی نباید ضایع شود

شریعتی با تاکید بر حفظ تمامی مربیان پیش دبستانی جذب شده در استان افزود: حق هیچ مربی پیش دبستانی در خوزستان نباید ضایع شود و تمامی این مربیان که زمانی جذب شده اند همچنان باید به کار خود ادامه دهند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان می تواند با برگزاری کارگاه های آموزشی به این مربیان آموزش دهد و در آموزش نوآموزان به خوبی از آن ها استفاده کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار