تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۱۱۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴۰ میلیون یورو برای حل ۵۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز نیاز است
  استاندار خوزستان گفت: ۵۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز در صورت تامین ۱۴۰‌میلیون یورو در مدت سه سال حل می شود.

  غلامرضا شریعتی شامگاه سه شنبه در یک گفت وگوی خبری  بیان کرد: با پیگیری هایی که انجام گرفته قرار شده است که ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در سال جاری و ۵۰ میلیون یورو در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود و همچنین ۴۰ میلیون یورو برای احداث تصفیه خانه غرب اهواز از طریق فاینانس خارجی تامین می شود.
وی گفت: پیمانکار برای این پروژه تعیین شده و درصورت پرداخت این اعتبارات تا سه سال آینده تا ۵۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در اهواز با مشکلات فاضلاب و آبهای سطحی مواجه هستیم افزود: با توجه به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی در استان و وقوع خشکسالی های پی در پی از قدیم استان با مشکل آبگرفتگی و آب های سطحی مواجه است.

اختصاص اعتبار به مشکل فاضلاب اهواز در لایحه بودجه سال آینده
استاندار خوزستان ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده پرداخت اعتبار ۵۰ میلیون یورو به فاضلاب اهواز تعریف شده است.
شریعتی ادامه داد: در بودجه تخصیص ۵۰ میلیون یورو به قیمت هر یورو ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است که این مورد با توجه به نوسانات ارز جای اشکال دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای جمع آوری آبهای سطحی اهواز  و حل این مشکل در این شهرستان به ۱۲۰ هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: جمع آوری آبهای سطحی از وظایف شهرداری است و دولت تعهدی در پرداخت اعتبار به کلانشهرها ندارد.
شریعتی افزود: اما جمع آوری این حجم آب سطحی در اهواز کار بزرگی است که نیاز به تامین اعتبار دارد  وهمه باید به شهرداری کمک کنند.


 از مردم خوزستان عذرخواهی میکنم
استاندار خوزستان بیان کرد: از مردم خوزستان برای رنج هایی که بر آن ها وارد شد و کوتاهی هایی که صورت گرفته عذرخواهی می کنم.
وی گفت: در چهار سالی که استاندار خوزستان بوده ام تلاش کردیم مشکل ریزگردها در استان را با کاهش ۴۰ هزار هکتار نهال و مرطوب کاری و تامین حق آبه های تالاب ها برطرف کنیم.
وی افزود: خوشبختانه مشکل پدیده گردو غبار در استان حل شده و شبکه برق و آب در استان در زمان وقوع گرد وغبار پایدار شده است.
استاندار خوزستان افزود: از دیگر کارهایی که در استان انجام گرفت نصب یکصد کیلومتر لوله در مدت سه ماه در قالب طرح آبرسانی غدیر برای انتقال آب شرب به شهرستان های شادگان و خرمشهر و آبادان بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار