تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۲۱۱۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود ۳۲ هزار زن سرپرست خانوار در خوزستان / لزوم هماهنگی بیشتر برای توانمندسازی زنان
سه پروژه خدماتی بسیج امروز با حضور فرمانده سپاه خوزستان به بهره برداری رسید.
 خوزستان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان بر لزوم هماهنگی‌های بین بخشی بیشتر و مناسب‌تر با دستگاه‌های مرتبط و متولی جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

زینب پارسافخر در نشست هم‌اندیشی که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان به منظور بررسی راهکارها و برنامه‌های مشترک برای پرداختن مناسب به مسائل زنان و خانواده‌های تحت پوشش برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از نهادهای مهم و کلیدی در رفع بخشی از مشکلات زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های کمتر برخوردار در استان خوزستان است.

  وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های کمتر برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان خوزستان بیش از ۳۲ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد، لازم است به منظور حمایت بهتر از این قشر و جهت توانمندسازی زنان، هماهنگی‌های بین بخشی بیشتر و مناسب‌تری با سایر دستگاه‌های مرتبط و متولی به عمل آید.

سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به حضور بانوان توانمند در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین تعداد بالای مددکاران و مددجویان زن، امیدوار هستیم شاهد انتصاب بانوان در بخش‌های مدیریتی به ویژه در بخش مدیران شهرستانی باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی باید چند بعدی باشد و حتما آموزش‌های روانشناسی در قالب مهارت‌هایی که منجر به تحکیم بنیان خانواده و روش‌های صحیح گفت‌وگو و فرزندپروری هستند، در کنار مهارت‌آموزی‌های اقتصادی و اشتغال نیز به زنان و خانواده‌ها ارائه شود.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز در این جلسه گفت: کمیته امداد، قریب به ۱۳۰ هزار خانوار را در استان تحت پوشش دارد که از این جمعیت، حدود ۶۰ درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هدف و اولویت اصلی ما، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است که بخش عمده‌ای از اعتبارات بودجه‌ای صرف این موضوع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار کرد: فعالیت این نهاد در جهت توانمندسازی زنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و به دنبال اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانواده هستیم تا آن‌ها نیز بتوانند صاحب درآمد شوند.

شیبه با قدردانی از رویکرد اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان در هم‌افزایی و ایجاد هماهنگی‌های بین بخشی، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شاهد ارائه خدمات موثرتری باشیم.

در این جلسه در خصوص راهکارهایی به منظور انجام برنامه‌های مشترک و ظرفیت‌های موجود گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار