تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۱۱۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت دستگاه های جوجه کشی در بازار

قیمت دستگاه جوجه کشی

قیمت دستگاه جوجه کشی یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب آن محسوب می شود اما نکته مهم تر در خرید این دستگاه و اساساً هر محصول دیگر، تناسب قیمت با کیفیت و ویژگی های دیگر است. بنابراین برای آنکه بتوانیم ایده ای درباره قیمت دستگاه های جوجه کشی داشته باشیم، باید با مؤلفه هایی که بر این پارامتر، تأثیرگذار هستند، آشنا شویم.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه جوجه کشی

به‌طورکلی سه عامل اصلی وجود دارند که در تعیین قیمت دستگاه جوجه کشی تأثیرگذار هستند. این عوامل عبارت‌اند از:

ظرفیت دستگاه جوجه کشی

به عامل ظرفیت، مقیاس، سایز یا اندازه هم می گویند و همان طور که از نامش پیداست، توان تولیدی دستگاه در هر عملیات جوجه کشی را نشان می دهد. به عبارت دیگر، این مؤلفه به ما می گوید که در هر سری از عملیات جوجه کشی، چند تخم نطفه دار را می توانیم درون دستگاه قرار دهیم؟

واضح است که هر چه ظرفیت بالاتر باشد، قیمت دستگاه جوجه کشی نیز بیشتر است. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هزینه متوسط تولید هر جوجه در دستگاه های با ظرفیت بالاتر، بسیار کمتر است. هزینه متوسط از حاصل تقسیم هزینه کل بر تعداد واحد تولید به دست می آید. درنتیجه هر چقدر تولید بیشتر باشد، مخرج کسر بزرگ تر شده و حاصل کسر که همان هزینه متوسط است، کوچک تر می شود. اجازه دهید در این ارتباط، چند دستگاه جوجه کشی شرکت بلدرچین دماوند با ظرفیت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قیمت دستگاه جوجه کشی 84 عددی شرکت دماوند، 2.800.000 تومان است که با تقسیم قیمت به ظرفیت دستگاه، به عدد 33 هزار تومان می رسیم. به‌عبارت دیگر هزینه متوسط به ازای تولید هر جوجه با این دستگاه، 30 هزار تومان است. قیمت دستگاه جوجه کشی 126 عددی شرکت دماوند، 3.000.000 تومان است که باز هم با یک تقسیم ساده، این بار به عدد تقریبیِ 23 هزار تومان می رسیم که می بینیم چقدر کمتر از حالت اول است. حالا اگر قصد خرید دستگاه جوجه کشی 210 عددی با قیمت 4.200.000 تومان را داشته باشید هزینه متوسط تولید هر جوجه حدود 20 هزار تومان می شود که از حالت دوم هم کمتر است و نهایتاً این هزینه در دستگاه جوجه کشی 924 عددی بلدرچین دماوند با قیمت 11.000.000 تومان، حدود 12 هزار تومان می شود. البته توجه کنید که این قیمت ها، مربوط به پاییز سال 99 هستند.

همان طور که می بینیم شاید خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بالاتر در ابتدا مستلزم صرف هزینه بیشتر باشد، اما در طولانی مدت، به صرفه جویی های اقتصادی چشمگیر منجر می شود.

کیفیت دستگاه جوجه کشی

دو عامل کیفیت و قیمت، همواره همبستگی معناداری با یکدیگر داشته اند. با این حال این همبستگی در عین معنادار بودن، باید منطقی باشد. دستگاه جوجه کشی از قطعات مختلفی ساخته می شود که دراین بین، سنسورها یا همان حسگرهای دما و رطوبت و میزان حساسیت آن ها، نقش بسیار مهمی در کارکرد آن ایفا می کنند. با این حال باید بدانیم که حساس ترین سنسور، الزاماً بهترین سنسور برای دستگاه جوجه کشی نیست. بسیاری از سنسورها علی رغم حساسیت بالا نسبت به دما و رطوبت، عملکرد مناسبی در دستگاه جوجه کشی ندارند و به واسطه وجود عواملی مثل پُرز، مواد ضدعفونی کننده و مواردی ازاین دست، نمی توانند کارایی لازم را از خود نشان دهند و عمر مفیدشان به واسطه این عوامل، اُفت می کند. بنابراین کیفیت دستگاه جوجه کشی به قطعاتی بستگی دارد که در عین کارکرد صحیح، متناسب با زمینه ای از آن ها استفاده می شود، طراحی ‌شده باشند.

برند تولید کننده دستگاه جوجه کشی

تأثیر برند روی قیمت دستگاه جوجه کشی بر هیچ کس پوشیده نیست. هر برند به مشابه یک شخصیت در بازار است که به واسطه ویژگی های خاص خودش شناخته می شود. کیفیت، خدمات پس از فروش و پشتیبانی اطلاعاتی از مشتریان، از مؤلفه های بسیار مهم در شکل گیری شخصیت یک برند هستند و همین عوامل در کنار یکدیگر، به یک مبنای استناد برای خریداران تبدیل می شوند. مثلاً شرکت دماوند که یکی از برندهای خوش نام در بازار دستگاه و تجهیزات جوجه کشی محسوب می شود، به واسطه کیفیت بی نظیر محصولاتش، سال هاست که اعتماد خریداران را به خود جلب کرده است. یک برند معتبر، هرگز در ساخت محصولاتش از قطعات بی کیفیت استفاده نمی کند و تلاش می کند بهترین ها را متناسب با نیاز، در طراحی آنچه عرضه می کند، بگنجاند. همین تعهد به فلسفه کیفیت است که شاید باعث شود قیمت دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند، در مقایسه با یک محصول بی نام و نشان، اندکی بیشتر باشد اما در عوض، این اختلاف قیمت، آسودگی خاطر و تضمین کارکرد بی عیب و نقص دستگاه در درازمدت را برای خریداران به ارمغان می آورد.

یک برند معتبر، تعامل با مشتریان را صرفاً به فروش محصولاتش به آن‌ها محدود نمی داند. بلکه تلاش می کند در کنار عرضه محصولی باکیفیت، برای آن ها ارزش افزوده ایجاد کند. اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش که کاملاً واضح است و نیازی به تأکید مجدد ندارد. اما غیر از این ها، یکی دیگر از بهترین راه های خلق ارزش برای مشتریان، پشتیبانی اطلاعاتی و ارائه خدمات مشاوره ای به آن ها در ارتباط با خرید دستگاه جوجه کشی است. اگر خریدار با آگاهی و اِشراف کامل، نسبت به انتخاب و خرید اقدام کند، آنگاه مطلوبیتش از خرید به حداکثر می رسد و این امر علاوه بر افزایش رضایتمندی، در بلندمدت، از نظر عملیاتی نیز برای او، صرفه ی اقتصادی قابل توجهی در پی دارد. یکی از وجوه تمایز شرکت دماوند، پشتیبانی همه جانبه از خریداران و ارائه مشاوره های تخصصی به آن هاست تا خریداران بتوانند با در نظر گرفتن عوامل مختلف، نسبت به خرید بهترین دستگاه جوجه کشی اقدام کنند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه جوجه کشیسخن آخر در مورد قیمت دستگاه جوجه کشی

در این مطلب تلاش کردیم به موضوع قیمت دستگاه جوجه کشی بپردازیم و درباره عوامل مؤثر بر آن، توضیحات مفیدی خدمت تان ارائه دهیم. خرید دستگاه جوجه کشی از یک فروشنده معتبر، نه تنها کیفیت دستگاه را تضمین می کند، بلکه باعث می شود بتوانید دستگاه را با مناسب ترین قیمت بازار تهیه کنید. در انتها مجدداً یادآوری می کنیم که قیمت دستگاه جوجه کشی را نباید به عنوان تنها معیار در خرید آن، مدنظر قرار دهید. اگر قصد دارید در بلندمدت، از طریق دستگاه جوجه کشی، به درآمد چشمگیری برسید، خرید دستگاه های با ظرفیت بالاتر، اقدام منطقی تری خواهد بود. همان طور که گفتیم هزینه تولید هر جوجه در دستگاه هایی که ظرفیت بیشتری دارند، کمتر است و این باعث می شود ضمن افزایش حجم تولید، حاشیه سود بالاتری از فروش هر جوجه داشته باشید.

شرکت بلدرچین دماوند، برندی خوش نام و معتمد است که ضمن ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره ای جامع، امکان خرید بهترین دستگاه جوجه کشی با کمترین قیمت را برایتان فراهم می سازد.

:
:
:
آخرین اخبار