تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵ نکته برای استخدام با استفاده از تست دیسک
۵ نکته برای استخدام با استفاده از تست دیسک
همه ما، در این موقعیت قرارگرفته‌ایم که روبروی متقاضی نشسته‌ایم و او خیلی خوب برای مصاحبه تمرین کرده است. داوطلب، مبادی ‌آداب، آماده و حرفه‌ای به‌نظر می‌رسد، اما آیا این خود واقعی او است؟ همه ما می‌توانیم در کوتاه‌مدت تغییر کنیم و یک «خود کامل» را به دیگران نشان دهیم. متقاضیان باهوش، می‌توانند به‌راحتی انتظارات کارفرما را، حداقل در طول مصاحبه، برآورده کنند.

هنگامی که متخصصان منابع انسانی، یک متقاضی را بررسی می‌کنند، اغلب با پاسخ‌هایی محتاطانه و با‌دقت آماده‌شده مواجه می‌شوند که بینش کمی را به انها نشان می‌دهد. بسیاری از سازمان‌ها، از تست DISC استفاده می‌کنند، زیرا ابزاری معتبر و مقرون‌به‌صرفه است و داده‌های عینی را به شما ارائه می‌دهد. آزمون DISC، جدول دقیقی از رفتار متقاضی ارائه می‌کند، اما آیا این کافی است؟

انواع تست‌های روانشناسی و شخصیت‌شناسی (https://karboom.io/assessments) در وبسایت کاربوم

بیایید یک موقعیت شغلی را در دو کفه ترازو قرار دهیم: «چه انتظاراتی از آن دارید» و «چگونگی انجام کار.»

«چه انتظاراتی از آن دارید»، قابل‌تحویل است. برای درک این مورد باید از خود بپرسید:

· چه نتایجی را از این کارمند و موقعیت شغلی او انتظار دارید؟

· آیا اولویت شما، افزایش فروش است؟

· می‌خواهید که فرهنگ سازمانی خود را بهبود ببخشید؟

· آیا هدف، تولید محصولات نوآورانه برای غلبه بر رقبا است؟

همه اینها بخشی از «آنچه» شما از کارمند خود انتظار دارید است و او باید پس از استخدام این نتایج را به دست آورد.

«چگونگی انجام کار»، روشی برای انجام «آنچه» انتظار دارید است. چگونه یک فرد به‌عنوان یک هم تیمی، یک رهبر یا یک مدیر با دیگران تعامل دارد؟ با دیگران همکاری می‌کند یا فقط دستور می‌دهد؟ آیا او به‌سرعت وارد عمل می‌شود یا پیش از هر اقدامی همه گزینه‌ها را با‌دقت بررسی می‌کند؟ آیا او در هر ساعت چهل تماس برقرار می‌کند اما رفتار دوستانه‌ای ندارد؟

«انتظارات شما از کارمند» و «چگونگی انجام کار»، هر دو بسیار مهم هستند، اما هنگام استفاده از آزمون DISC برای استخدام؛ شما فقط «چگونگی انجام کار» را بررسی می‌کنید، زیرا این آزمون، فقط رفتار را بررسی می‌کند. اگر فردی از مهارت‌های شناختی لازم برای ایفای نقش برخوردار نباشد، رفتار او اهمیتی خواهد داشت؟ شاید بهتر باشد ابتدا اساسی‌ترین نیازها را ارزیابی کنید: آیا این داوطلب می‌تواند کار را به‌خوبی انجام دهد؟

به‌عنوان‌مثال، شخصی، متقاضی شغل خدمات مشتری است و گزارش DISC وی نشان می‌دهد که او سبک رفتاری «I» دارد. این نشان می‌دهد که او در صحبت کردن بسیار راحت و رسا است. در این مثال، آزمون DISC به شما نشان می‌دهد که «چگونه» این متقاضی می‌تواند برای این موقعیت شغلی مناسب باشد. این متقاضی، از ایجاد ارتباط با مشتریان و گفت‌وگو کردن با آنها لذت می‌برد.

برای یافتن پاسخ این سؤال که آیا متقاضی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد یا نه باید بدانید که آیا او مهارت‌های شناختی و علایق مورد‌نیاز برای انجام وظایف روزمره را دارد یا خیر. آیا او مهارت کافی برای استدلال و حل مسئله را دارد؟ آیا او توانایی برقراری ارتباط با لغات موردنیاز را دارد؟ آیا او می‌تواند محاسبات عددی لازم را انجام دهد؟ آیا او می‌خواهد که رضایت مشتریان سازمان شما را حفط کند؟ این مهارت‌ها و علایق، در آزمون DISC سنجیده نمی‌شود. با‌این‌وجود، این آزمون، کلیدی برای یافتن بهترین متقاضی است.

:
:
:
آخرین اخبار