تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت جایگاه سوخت در خوزستان بدون توجیه اقتصادی ممنوع شد
 مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گت: صدور مجوز ساخت جایگاه جدید سوخت در استان بدون توجیه اقتصادی و فنی ممنوع است.

نعمت الله نجفی افزود: بر اساس استانداردهای شرکت پخش فراورده های نفتی ایران برای هر ۳۰هزار نفر ، یک جایگاه سوخت باید ساخته شود در حالی که در استان برای هر۲۳هزار نفر یک جایگاه عرضه سوخت وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۲جایگاه عرضه سوخت در استان وجود دارد که برخی از آنان توجیه اقتصادی و فنی نداشته‌اند افزود: درسال‌های گذشته ساخت برخی جایگاه‌های سوخت در استان بدون توجیه فنی و اقتصادی بوده است و هم اکنون با ضرردهی رو به رو شده‌اند.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود: در مسیر ۱۰۰کیلومتری شوش – اهواز ۱۲ جایگاه فعال سوخت وجود دارد که برخی از آنان ضررده بوده و با توجه به کاهش مصرف بنزین و پیامدهای ناشی از ویروس کرونا با مشکلات بیشتری رو به رو هستند.

نجفی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه استان خوزستان ساخت جایگاه جدید سوخت بنزین توجیه اقتصادی ندارد افزود:با این وجود برای رفاه حال مردم مجوز احداث جایگاه گاز سی.ان.جی صادر می‌شود.

ساخت جایگاه سوخت در زیباشهر دزفول توجیه ندارد
مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: ساخت جایگاه سوخت بنزین در منطقه زیباشهر دزفول فاقد توجیه اقتصادی و فنی است.

نجفی افزود: درمحلی که تقاضا برای احداث جایگاه بنزین در منطقه زیباشهر دزفول شده است در سه و هفت کیلومتری آن جایگاه عرضه سوخت وجود دارد بنابراین شرکت پخش فراورده‌های نفتی با ساخت جایگاه در این منطقه مخالف است ولی در عین حال سرمایه گذار می توان در همان منطقه جایگاه سوخت سی.ان.جی احداث کند.

وی گفت:در صورتی که مجوزی برای ساخت جایگاه عرضه بنزین در منطقه زیباشهر دزفول صادرشود شرکت پخش فراورده های نفتی باید پاسخگوی 
اعتراض‌های جایگاه‌های همجوار که فروش بنزین آنان کاهش می‌یابد باشد.
مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود:سال‌های آینده نیز در هیچ منطقه‌ای ازاستان بجز چند نقطه در کلانشهر اهواز ، نیازی به جایگاه جدید نیست. 
نجفی با بیان اینکه برخی از جایگاه داران بنزین به علت افزایش هزینه‌های بهره برداری و جاری جایگاه با ضرردهی رو به رو هستند افزود:نباید اجازه داد عده ای با رانت و فشارغیرموجه ، اجازه یابند جایگاه بنزین به دلخواه خود و بدون مطالعات فنی و کارشناسی احداث کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار