تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۱۰۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت بحران خوزستان نسبت به وضعیت جوی این استان هشدار نارنجی داد
  اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به وضعیت جوی این استان و ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

  یک سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر ماه ) در خوزستان فعالیت می کند که رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای را به همراه خواهد داشت و منطقه اثر آن اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق استان اعلام شده است.
در این هشدار آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر و انباشت شدید رطوبت حاصله از آن انتظار شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد از این رو احتمال شکستگی درختان، صاعقه، کاهش دید موقتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه‌های فصلی را به دنبال خواهد داشت.
در ادامه با تاکید بر به کار گیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه از فرمانداران، دستگاه‌های مختلف سراسر استان خواسته شده ضمن حضور در محل فعالیت ،برقراری کشیک شبانه روزی و تداوم آماده باش صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.
اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند پرهیز از تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب ، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری ، جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها  از دیگر موارد توصیه شده است.
استقرار اکیپ‌های راهداری ، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری شبکه برق‌ و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله موارد ابلاغ شده در این رابطه می باشد.
تاکید بر مسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز ، آماده باش نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای دفع سریع فاضلاب ،آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی، بررسی مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی در استان خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار