تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوآوری جدید ساخت پمپ سپاه در خدمت و کمک مردم بندر امام خمینی
  پمپ بزرگ که نخستین پمپ ۸۰ اینچی ساخت و جزء نوآوری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، دارای ۴ خروجی ۲۰ اینچی دارد که در هر ثانیه ۳ هزار لیتر را جابه‌جا و تخلیه می‌کند، در بندر امام خمینی راه‌اندازی شد.

سردار محمود معین‌پور جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه خوزستان  اظهار داشت‌: با توجه به تجربه های سال‌های قبل و آمارهای بارندگی‌های احتمالی، سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان آمادگی خود اعم از تجهیزاتی،نیرویی، گروه های جهادی،گردان های بیت المقدس و گردان های امام حسین ایجاد کرده بود که در صورت نیاز برای مردم امدادرسانی کند.‌ 

وی افزود: از زمان نخست بارندگی و آبگرفتگی در کلانشهر اهواز، بندر امام خمینی و شهرهای دیگر، نیروهای سپاه حضور پیداکرده و در کنار سایر دستگاه‌های دیگر، برای کمک در خدمت مردم بود.

جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه خوزستان بیان با بیان اینکه بیش از 20 گروه جهادی در شهر بندرامام خمینی مستقر شده و کار می‌کنند، عنوان کرد: نزدیک به 15 پمپ در حال استخراج آب هستند. 

وی افزود: یک پمپ بسیار بزرگ که اولین پمپ 80 اینچی ساخت و جزء نوآوری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، دارای 4 خروجی 20 اینچی دارد که در هر ثانیه 3 هزار لیتر را جابه‌جا و تخلیه می‌کند. 

سردار معین‌پور افزود‌: در کنار این کارهایی که انجام شده، گروه‌های جهادی بسیج نجات مردم از آبگرفتگی در منزل و انتقال به جای امن و جابه‌جا کردن وسایل زندگی مردم از آب را انجام دادند. 

وی گفت: با پمپ‌های مختلف تخلیه آب از سطح شهر و منازل انجام شد و امروز شاهد هستیم بخش عمده‌ای از آب فروکش کرده و کار در حال اتمام است. 

وی تصریح کرد: در کنار کارها و اقدام‌های انجام شده بیش از 10 هزار پرس غذای گرم، 6 هزار کنسرو غذایی، آب بهداشتی در اختیار مردم توسط سپاه حضرت ولی عصر(عج)استان خوزستان قرار داده شد و در تا پایان آبگرفتگی در کنارمردم و با مردم هستیم. 

وی گفت: اگر آب کاملا فروکش کرده است و تخلیه شد، کار ما کماکان ادامه خواهد داشت و مسائل بهداشتی، ضدعفونی کردن منازل و وسایل مردم که دچار مشکل شده‌اند، برای شست‌وشو آنها کمک خواهیم کرد.

سردار معین‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم برای کمک به حل اساسی مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب بندر امام خمینی بیان کرد: اگر مسئولان همت کنند، سپاه پاسداران نیز در کنارشان برای حل اساسی این مشکل خواهد بود و این مساله، معضل جدی در استان و به خصوص در شهرهای جنوبی خوزستان است‌. 

وی افزود: شهرهای جنوبی خوزستان نیاز دارند به شبکه‌هایی که آب‌های سطحی را دفع کنند و به طور اساسی مشکلاتشان حل شود.

سردار معین‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه تا چه زمانی پمپ‌های سپاه در بندر امام خمینی مستقر خواهند بود، اظهار کرد: پمپ‌های سپاه پاسداران تا زمان فروکش کردن آب معابر بندر امام خمینی و باتوجه به پیش بینی هواشناسی در بارش‌های ماه آینده همچنان در این شهر مستقر هستند. 

وی افزود: اگر خدایی ناکرده در جاهای دیگر دچار آبگرفتگی شود، ما این پمپ‌ها را به محل بحران منتقل می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های موجود در سپاه استان و استان‌های دیگر به مردم و مراکز بحرانی کمک می‌کنند و تجهیزات ارسال می‌شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار