تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۰۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه حل مشکل آب شرب دهدز انتقال آب از سد کارون است
 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با حضور در بخش دهدز و دیدار با مردم با تاکید بر پیگیری مشکلات این منطقه گفت: راه حل مشکل آب شرب دهدز انتقال آب از سد کارون سه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد پنجشنبه با حضور در روستای ده کیان بخش دهدز ضمن پیگیری مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی این روستا بر حل این مشکل از سوی دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

مجید رحمانی بخشدار دهدز نیز  اصلی‌ترین مشکل این بخش را آب شرب عنوان کرد و گفت: مطالعات طرح انتقال آب از روستای رکعت در پشت سد کارون سه انجام شده‌است اما وزارت نیرو زیر بار اجرای این پروژه نمی‌رود، چاههای دهدز اکنون در عمق ۲۵۰ متری به آب می‌رسد و دبی کل آنها ۳۰ لیتر در ثانیه است که باید حداقل به ۵۰ لیتر برسد.

وی افزود: با این روند احداث یک چاه دیگر در دهدز کامل ضروری است هرچند راه حل اصلی مشکل آب شرب دهدز اجرای خط انتقال آب به طول ۱۵ کیلومتر است.

رحمانی از مشکلات راه روستایی دهدز سخن گفت و تصریح کرد: مشکلات این بخش در حوزه راه بسیار زیاد است که باید اقداماتی متناسب با آن انجام شود، راهداری دهدز برای مدیریت جاده‌های روستایی و محور اصلی خوزستان به چهار محال و بختیاری با فقر شدید امکانات دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در جمع مردم روستای ملاح سادات حسینی دهدز گفت: مشکلات دهدز و روستاهای آن را به اطلاع مسوولان مربوطه در مرکز استان خوزستان می رسانم تا چاره اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: دهدز مشکلاتی مانند کمبود آب شرب و کشاورزی، کیفیت پایین جاده‌های روستایی و فقدان شبکه گاز طبیعی در برخی مناطق دارد.

ارتقا درمانگاه دهدز به درمان بستر یا بیمارستان‌ محلی با توجه به کمبود امکانات درمانی از دیگر مطالبات اهالی این بخش محروم می باشد.

فقدان شبکه گاز طبیعی در منطقه، تکمیل پل سه بلوطک و جاده‌های دسترسی به آن همچنین ساماندهی جاده‌های روستایی از جمله خواسته‌های اهالی روستای سادات حسینی است.

بخش دهدز از توابع ایذه و در فاصله ۵۵ کیلومتری این شهر قرار دارد، این بخش در دامنه ارتفاعات زاگرس در شمال شرق خوزستان قرار گرفته و از دروازه‌های ورود به اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار