تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۱۰۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت اولین روز بدون فوت کرونایی در خوزستان
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:برای نخستین بار در سالجاری اولین روز بدون فوت کرونایی در استان خوزستان ثبت شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان   اظهار داشت:ثبت خوزستان بدون کرونا در۲۴ ساعت گذشته خبر بسیار خوبی است که نشان می دهد اعمال محدودیتهای کرونایی برای کنترل بیماری کووید۱۹  در خوزستان کاملا موثر بوده است.

وی اضافه کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر در تمام استان خوزستان بستری قطعی ناشی از ویروس کرونا ثبت شد که این هم با توجه به جمعیت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان خوزستان خبر بسیار خوشحال کننده ای است و امیدواریم این روند به سمت صفر شدن ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت:به طور حتم همراهی مردم و تلاش پرسنل بهداشت و درمان استان خوزستان باعث تثبیت روند مبتلایان به ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن شده است.

وی اضافه کرد: مردم خوزستان باید بدانند این روند شکننده است و در صورت رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی ممکن است باز هم روند افزایشی شود که در این راستا توصیه می شود شهروندان شعار اصلی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات را رعایت کنند.

دکتر ابول نژادیان گفت: ویروس کرونا ابعاد ناشناخته ای دارد که تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل کنترل است به همین دلیل از شهروندان تقاضا داریم به طور مرتب دستان خود را به مدت  هر بار ۲۰ ثانیه شست و شو دهند و از تهویه اتاقهای محل کار و زندگی خود مطمئن شوند.

وی افزود: متاسفانه اغلب افرادی که در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند علت آن ناشی از شرکت در مراسم و نیز تجمع خانوادگی بوده است هر چند با کارهای فرهنگی روند شرکت مردم استان در این تجمعات کم شده ولی هنوز در برخی مناطق روستایی مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت می کنند که این جای نگرانی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: به طور حتم همراهی و همدلی مردم با کادر پزشکی و درمانی استان می تواند در قطع زنجیره کرونا در استان موثر باشد و بدون همراهی آنان تنها بار اضافی بر دوش کادر درمانی تحمیل می شود.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت ۱۰ شهرستان استان نارنجی است  و ۱۷ شهرستان نیز  در وضعیت زرد قرار دارند اما این به معنی مهار کرونا در استان نیست و هر لحظه ممکن است به دلیل رعایت نکردن مردم این روند شکننده شده و روند افزایشی به خود بگیرد.

دکتر ابول نژادیان گفت: قطعا در خانه ماندن بهترین کاری است که مردم می توانند خود را در برابر ویروس کرونا بیمه کنند تا بار اضافی  از دوش کادر درمانی بردارند به همین دلیل توصیه می کنیم افراد جز برای کارهای ضروری از منزل خارج نشوند.

وی گفت: درست است که با تعطیل شدن برخی صنوف مشکلات اقتصادی برای مردم به وجود آمده است ولی همه گیر شدن این بیماری عواقب بدتری برای آحاد جامعه دارد و امیدواریم با آمدن واکسن کرونا روال زندگی مردم عادی شده و این محدودیتها نیز برداشته شود.

 استان خوزستان با ۲۷ شهرستان و جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یکی از استانهایی است که در خرداد ماه وارد پیک اول کرونا شد و تا ۱۵ تیر این روند افزایشی بود.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۱۵ تیر ماه تا سوم شهریورماه روند ابتلای افراد به ویروس کرونا در خوزستان کاملا کنترل شده و آرام بود اما بعد از این تاریخ روند ابتلا به کرونا در استان بار دیگر افزایشی  شده و این استان وارد پیک دوم شد.

به گفته دکتر ابول نزادیان این روند تا ۱۷ مهر ماه ادامه داشت و از ۱۷ مهر ماه باز روند ابتلای مردم استان خوزستان به ویروس کرونا کاهشی شده و تا ۲۳ آبان‌ماه  این روند تثبیت شده بود و از این تاریخ  به بعد نیز استان خوزستان مانند سایر مناطق کشور وارد فاز سوم ابتلا به کرونا شده و روند افزایشی شد.

وی گفت: خوشبختانه از ۲۴ آبانماه سالجاری تا کنون وضعیت ابتلای افراد به کرونا در خوزستان کاهشی شده و امیدواریم با رعایت مردم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

ویروس کرونا اسفند ماه سال گذشته برای اولین بار در کشور مشاهده شد و بلا فاصله به همه مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور آماده باش داده شد.

اولین مورد افراد مبتلا به کرونا در استان خوزستان مربوط به هفتم اسفند ماه سال قبل است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار