تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۰۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:خیران،دانش آموزان نیازمند را برای تهیه تبلت یاری کنند
 استاندار خوزستان، آموزش و پرورش را زیرساخت توسعه برشمرد و گفت: اهمیت و ثواب تهیه تبلت برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار کمتر از مدرسه سازی نیست و این کار نیک باید مورد توجه خیران استان قرار گیرد.

 غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در آیین اهدای یک هزار تبلت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستان در سرسرای استانداری اظهار داشت : تلاش معلمان، دبیران، مسئولان این حوزه برای تحصیل دانش آموزان در چنین شرایطی قابل توصیف نیست؛ آن ها آرامش و سلامت خود را به خطر انداختند و خطر بیماری را به جان خریدند تا وقفه ای در تحصیل دانش آموزان ایجاد نشود و این شایسته تقدیر است.

وی افزود: این کار ارزشمند و مهم شاید به چشم دیده نشود اما فعالیت های ارزشمند دبیران و معلمان هیچگاه از یاد نخواهد رفت؛ این تلاشگران رشد، آموزش،تعلیم و تعلم دانش آموزان را به سلامتی خود ترجیح دادند و ما مسوول نیز باید قدردان این زحمات بوده و آن ها را در اجرای این رسالت مورد حمایت قراردهیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: بی توجهی و کم توجهی ما باعث جلوگیری از رشد تحصیلی دانش آموزان خواهد شد؛ اهدای تبلت به دانش آموزان باید مانند مدرسه سازی مورد توجه خیران استان قرار گرفته و در این کار خیر بایکدیگر رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط هر تبلت ارزش یک مدرسه را دارد و هر کسی باید تلاش کند، سهم بیشتری از این خدمت خالصانه به خود اختصاص دهد چرا که علم آموزی، تعلیم و تربیت و آموزش در دین مبین اسلام توصیه و تبلیغ شده است. 

شریعتی بیان کرد: همه این اقدامات برای ما نشانه ای است تا به اهمیت آموزش دوچندان توجه کنیم چرا که دانش آموزان به عنوان فرزندان ما فرصت هایی برای گشایش درهای بسته ،یادگیری ، پژوهش ، واکاوی و باز کردن قفل نادانی های بشر هستند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات استان خوزستان در بخش دانش آموزان بازمانده از تحصیل بخصوص در دختران این است که در برخی روستاها مدرسه نداریم و شرایط مدارس نیز بایکدیگر متفاوت است ضمن اینکه مسائل فرهنگی در برخی از مناطق امکان رفتن به مدرسه از مقاطع ابتدایی به بالاتر را نمی دهد که آموزش مجازی راه را برای ما گشود تا این سرمایه ها رها نشوند.

استاندار خوزستان گفت: باید پس از بحران کرونا در خوزستان همواره آموزش مجازی را در دستور کار قرار دهیم تا فرصت ادامه تحصیل و شکوفایی استعداد برای تک تک دختران بازمانده از تحصیل فراهم کنیم.

وی افزود: اگر از هر ۱۰۰ نفر یک نفر منشا اثر باشد،می تواند پله های ترقی را طی کند و ما کارمان موفقیت آمیز بوده است.

شریعتی بیان کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش پس از بحران کرونا آموزش مجازی را درمقاطع بالاتر از ابتدایی ،تداوم بخشد.

وی یادآور شد: هفته آینده تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تامین و توزیع ۲۵ هزار تبلت امضا خواهد شد که بر اساس آن استانداری خوزستان ۱۵ هزار تبلت و کمیته امداد نیز ۱۰ هزار تبلت تهیه خواهد کرد.

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند نیز قرار است برای دانش آموزان کم برخوردار آبادان و خرمشهر تبلت تهیه کند.

در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز در استان خوزستان تحصیل می کنند که  ۱۵۳ هزار نفر آنها به آموزش مجازی دسترسی ندارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار