تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۱۰۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران ۲۰۲ میلیارد ریال به مزارع شادگان خسارت زد
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: بارندگی همراه با تگرگ هفته گذشته ۲۰۲ میلیارد ریال به مزارع و بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خلیل منیعات  به بارش باران و تگرگ در چند روز اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این بارندگی خساراتی به بخش کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت به مزارع گندم و کشت پاییزه بود و برخی مزارع تا ۵۰ درصد دچار خسارت شدند.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی شادگان مشخص شد باران و تگرگ به یکهزار و ۲۰۰ هکتار گندم،  ۵۰۰ هکتار جو ، ۲۰۰ هکتار کلزا و ۵۰ هکتار سبزی در شادگان خسارت وارد کرده است.

مدیرجهاد کشاورزی شادگان گفت: باغداران و کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده‌اند می‌توانند در شرایط بحرانی از خسارات مالی بیشتر جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل هزینه بالای بیمه فقط ۵۰ درصد از زمین‌های کشاورزی شادگان بیمه هستند.

منیعات با اشاره به پرداخت خسارت به کشاورزان سیلزده گفت: ۲۱ هزار هکتار از مزارع و هشت هزار هکتار نخیلات شهرستان شادگان در سیل سال گذشته خسارت دید.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شادگان ناشی از سیل سال گذشته را ۵۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خسارت وارده به ۶۰ درصد از کشاورزان منطقه پرداخت شده است.

وی بیان کرد:دولت ۳۲۰ میلیارد ریال وام بلاعوض همچنین ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان شادگانی خسارت دیده از سیل سال گذشته پرداخت کرد.

طی هفته جاری ۷۵،۳ میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی شادگان ثبت شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار