تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۱۰۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهر از هفته آینده، اعمال می‌شود
قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه شماره ۴ اعلام کرد: از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهر‌های کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر مجدانه اعمال خواهد شد.
  قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه شماره ۴ خود، ضمنِ تقدیر از هم‌میهنان عزیز، اقشار و اصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست اندرکاران اجرای این طرح، کلیات روند اعمال محدودیت‌های مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده را مطرح کرد و از اعلام جزئیات این محدودیت‌ها در اطلاعیه‌ای که پس از این از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی ارائه می‌شود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی متن کامل اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که به حول و قوه الهی، به پایان دو هفتهِ نخستِ اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند، به عنوان یک بخش از برنامه جامع مبارزه با کرونا، نزدیک می‌شویم، ضمنِ تقدیراز هم میهنان عزیز، اقشار واصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست اندرکارانِ اجرای این طرح، نکات ذیل به استحضارملت شریف ایران می‌رسد:

۱. براساس گزارش‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نتیجه الطاف الهی، ساماندهی‌های بعمل آمده و ارتقای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ازجمله استفاده فراگیرمردم شریف ایران ازماسک و رعایت فاصله گذاری مؤثر اجتماعی، سرعت گسترش همه گیری کرونا درکشورکاهش یافته، تعدادِ مبتلایان پذیرش شده دربیمارستان‌ها کمتر و درمجموع؛ شرایط تعدادی از شهر‌ها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییرکرده است؛ اما برآورد‌های علمی وتخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و درآن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهر‌ها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی ازآن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۲. تغییر شرایط شهر‌های مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها در همه شهر‌های کشورمتناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.

۳. از ابتدای هفته آینده، کماکان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی، به شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودرو‌های شخصیِ پلاک بومیِ شهر‌های قرمز و نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع است و سایرمحدودیت‌های پیش بینی شده درخصوص ترددها، منطبق بر طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

۴. ضمناً همچون دو هفته قبل، تردد شبانه خودرو‌های مشمول، ازساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، در همه شهر‌های قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفان براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌شود.

۵. همچنین، محدودیت‌های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف، مشاغل و سایر فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهر‌ها (قرمز، نارنجی و یا زرد) اکیداً اعمال می‌شود.

۶. جزئیات بیشترمحدودیت‌های فوق الذکردر تردد‌ها وفعالیت مشاغل، همراه با آخرین تغییرات اعمال شده در دسته بندی اصناف، مشاغل و جدول وضعیت هر یک از شهرها، در اطلاعیه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی وانتظامی ستاد ملی اعلام می‌شود.»

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار