تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت آبگرفتگی معابر به مردم بندر امام و ماهشهر/وزیر کشور باید پاسخگو باشد
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگرفتگی معابر باعث شده وسایل زندگی مردم بندر امام و ماهشهر از بین برود.
 حبیب آقاجری  نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت ۴۸ ساعت ۱۶۲ میلی‌متر بارندگی در بندر امام، ماهشهر و چمران داشتیم که منجر به آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف شد و تجهیزات، امکانات و وسایل زندگی خصوصاً وسایل برقی شهروندان به خاطر آب‌گرفتگی از بین رفته است.

او با بیان اینکه شاید برخی از امکانات مثل فرش و دیگر لوازم‌خانگی با شستشو قابل‌استفاده مجدد باشد، ولی کولر، یخچال و تلویزیون سوخته و دیگر قابل‌استفاده نیستند، تصریح کرد: بیشترین حجم آب‌گرفتگی در قسمت بلوکی‌های بندرامام، بعد شهر چمران و در نهایت برخی از خیابان‌های ماهشهر بود.

آقاجری بیان داشت: مشکل آبگرفتگی مناطق تا حدود زیادی حل شده و دیگر در ماهشهر، چمران و بخش اعظمی از شهر بندر امام دیگر آبگرفتگی به آن صورت که مردم را اذیت کند، نداریم و فقط بخشی از منطقه بلوکی‌های بندر امام باقی مانده که آن هم در حال تخلیه است.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ستاد بحران و وزیر کشور انتظار جبران خسارت‌های وارده به زندگی مردم را در اسرع وقت داریم و تاکنون اقداماتی نظیر تخلیه آب، جابجایی افراد از محل آبگرفتگی و انتقال به مکان امن و توزیع آذوقه انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: البته خیلی از اقدامات از سوی مجموعه‌های خودجوش مردمی بوده در کنار سپاه و برخی از نهاد‌های دولتی انجام شده است  ادارات دولتی اعم از آب و فاضلاب، شهرداری و فرمانداری و مجموعه شرکت‌های خصوصی هر کدام اقداماتی را انجام داده‌اند،  و هرچند که برخی از عملکرد آبفا اشکالاتی وارد هست، ولی با توجه به وظایف شهرداری در زمینه دفع آب‌های سطحی، عمده تقصیر برای این مشکلات بر عهده شهرداری‌ها است.

او اظهار داشت: وظیفه آبفا در زمینه دفع فاضلاب است، ولی شهرداری‌ها وظیفه دفع آب‌های سطحی را دارند؛ هر شهری باید شبکه دفع آب‌های سطحی داشته باشد که در این رابطه خوب کار نشده و بخشی هم که کار شده کانال‌ها را در تابستان لایروبی نکرده‌اند.

آقاجری افزود: هرچند برخی از پمپ‌های تخلیه فاضلاب شرکت آبفا هم از کار افتاده، ولی آب بارندگی هم با فاضلاب ترکیب و در نهایت وارد خانه‌های مردم شد؛ در مجموع وظیفه شهرداری دفع آب‌های سطحی است و در زمینه احداث شبکه دفع آب‌های سطحی وزیر کشور مسئولیت دارد و برای این مشکلات پیش‌آمده هم به وزیر کشور و هم به وزیر نیرو تذکر می‌دهم که در اسرع وقت رسیدگی کنند.

او ادامه داد: در شهر‌های جنوب و خوزستان خصوصاً حوزه امیدیه، هندیجان، ماهشهر، بندر امام و چمران مشکل جدی فاضلاب و آب شرب دارند؛ هرچند در شرایط عادی هم مشکل داریم، ولی زمان بارندگی نیز آب فاضلاب و بارندگی ترکیب شده و وارد زندگی مردم می‌شود.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: این وضعیت موجود دیگر رعایت بهداشتی برای مردم منطقه نگذاشته و در این شرایط کرونایی آب فاضلاب وارد زندگی مردم شده است؛ می‌گویند فاصله‌ها را رعایت و از ماسک استفاده شود، ولی وقتی همه وسایل زندگی مردم را فاضلاب گرفته که آلوده‌ترین است، دیگر چه بهداشتی باقی می‌ماند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار