تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت برق در خوزستان دارد
  مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی‌تری در زندگی مردم ایفا می‌کند گفت: در این راستا دولت توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت برق در استان خوزستان دارد.

  محمدحسن متولی زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۹ پروژه صنعت برق خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری افزود:از سال ۹۲ تاکنون علاوه بر بهره برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ مگاوات بالغ بر ۶۱ هزار میلیارد ریال در شبکه های انتقال و توزیع استان سرمایه گذاری شده‌است.

وی افزود:امروز هم با دستور رییس جمهوری  ۹ پروژه بزرگ در هفت شهرستان خوزستان شامل پست ها و خطوط توزیع و نیروگاه تولید پراکنده حرارتی ، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموع سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.
مدیرعامل توانیر  بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح ها از سوی بخش خصوصی انجام شده است.
وی در اامه به بیان چند شاخص که سبب افزایش بهره وری و کیفیت صنعت برق خوزستان شده پرداخت و گفت:از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در استان خوزستان برقدار شدند و بیش از ۲۵ درصد تعداد مشترکان این استان افزایش پیدا کرده است.
متولی زاده بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون با سرمایه گذاری انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که سهم بسیار موثری در کاهش تلفات برق در شبکه سراسری کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه افزود: با سرمایه گذاری و اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی شبکه های برق خوزستان در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان قابل توجهی افزایش یافته است‌.
وی با بیان اینکه در راستای سیاست های دولت خدمات غیرحصوری در استان کامل شده و مردم استان برای خدمات نیاز به مراجعه به ادارات ندارند در پاسخ به سوال رییس جمهوری در خصوص بارندگی های کم و گردو غبار و قطعی برق در سال های گذشته در خوزستان افزود: اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شد و اولین اقدام در این راستا توسعه ناوگان شست و شوی تجهیزات برق بود.
متولی زاده گفت:قبلا ۲ دستگاه شست و شوی تجهیزات برق در خوزستان در زمان حادثه فعال بود اما امروز تعداد آنها به ۴۷ دستگاه فعال افزایش یافته است و بزرگترین ناوگان شست و شوی تجهیزات برقی در استان خوزستان وجود دارد.
وی تصریح کرد:حجم عایق بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است همچنین احداث شبکه های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند توسعه بسیار زیادی در استان خوزستان داشته است.
وی اظهار داشت:بیش از ۷۷۰۰ کیلومتر از شبکه های هوایی به کابل های خودنگهدار تبدیل شده اند و این اقدام ها منجر به کاهش ۸۰درصدی خاموشی در استان خوزستان شده است.

پنج نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت ۶۱ مگاوات و چهار پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق امروز با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار