تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایش آنفلوآنزای پرندگان در تالاب‌ و آبگیرهای خرمشهر آغاز شد
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به تشکیل گشت مشترک با دامپزشکی به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در حوزه استحفاظی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ گروه مشترک به منظور پیشگیری و پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب و آبگیرهای خرمشهر تشکیل شد.

رضا جاوید اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشورهای همسایه برای جلوگیری از هرگونه تخلف صید و حفظ جمعیت پرندگان در آبگیرها و تالاب‌های حوزه استحفاظی خرمشهر گشت‌ مشترک با ماموران دامپزشکی در حال انجام است.

وی افزود: با رصد تحرک و رفتار پرنده‌ها توسط کارشناسان تاکنون موردی از مرگ و میر پرندگان بر اثر بیماریهای ویروسی نظیر آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان خرمشهر مشاهده نشده است.

جاوید به تشدید نظارت و بازرسی از بازار و واحدهای پرنده‌فروشی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: برای امسال مجوز صید و پروانه شکار در خرمشهر صادر نشده و در صورت مشاهده عرضه پرنده‌های وحشی با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۲۸ فقره پرونده تخلف شکار و صید در خرمشهر تشکیل شده که در مجموع متهمان به پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

جاوید از شهروندان خرمشهری خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد تلفات پرندگان در آبگیرها و تالاب‌ ناصری با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا با شروع فصل سرما پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی از مناطق سیبری، روسیه و آسیای میانه به سمت تالاب‌های ایران برای زمستان گذرانی و تخم‌گذاری کوچ می‌کنند.

تالاب ناصری واقع در ۱۰کیلومتری مسیر شمال جاده ترانزیتی خرمشهر - اهواز یکی از مناطق زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.
این تالاب با وسعتی افزون بر ۲۹هزار و ۷۰۰هکتار در شمال خرمشهر و اراضی غرب راه آهن واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار