تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۸۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنوز برای رفع محدودیت‌ها، زود است
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شروط لازم برای رفع محدودیت‌های کرونایی گفت: محدودیت‌ها باید بر اساس شاخص‌های مورد نظر، رفع شوند و هنوز برای بیان اینکه محدودیت‌ها به پایان برسند، زود است.

دکتر سیدمحمد علوی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: موارد بیماری در خوزستان به نصف موارد روزهای گذشته رسیده و مراجعه به مراکز خدمات سلامت و بیمارستان‌ها و تعداد مرگ و میرها نیز کاهش یافته است.

وی افزود: زمانی که موارد بیماری کاهش می‌یابد، برخی از مردم فکر می‌کنند خطر رفع شده است و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ این در حالی است که مردم نباید بیماری را ‌با ساده‌انگاری تصور کنند؛ این بیماری حالا حالاها وجود دارد و تنها ممکن است میزان ابتلا به آن در یک بازه زمانی کم یا زیاد شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اعمال محدودیت دو هفته‌ای در خوزستان بیان کرد: کاهش موارد بیماری در خوزستان از قبل از اعمال محدودیت‌ها آغاز شده بود؛ نمی‌توانیم بگوییم این کاهش موارد ابتلا، به دلیل اعمال محدودیت‌ها است و اکنون برای گفتن اینکه این کاهش موارد در اثر اعمال محدودیت‌ها بوده است، زود است.

علوی با اشاره به چگونگی رفع محدودیت‌ها اظهار کرد: در جاهایی که علمی و بر اساس یک منطق عمل می‌شود زمانی می‌توانند بگویند محدودیت‌ها رفع شود که چند شرط مورد نظر اتفاق بیافتد. بر این اساس برای رفع محدودیت‌ها باید دو هفته از کاهش شدید موارد گذشته باشد و این روند به صورت مستمر ادامه یابد. بیش از ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستانی نیز باید خالی شده باشند و موارد مرگ به شدت کاهش یافته باشد.

وی تصریح کرد: محدودیت‌ها باید بر اساس شاخص‌های مورد نظر، رفع شوند و هنوز برای بیان اینکه محدودیت‌ها به پایان برسند، زود است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه روزهای سردی در پیش رو داریم و درب و پنجره‌ها بسته می‌شوند، قطعا در روزهای سرد موارد بیماری بیشتر خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار