تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفتار امروز رئیس جمهور نشانه خوبی از تعامل دولت و مجلس نیست
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در مجلس به منظور تحویل بودجه ۱۴۰۰، گفت: رفتار امروز رئیس جمهور نشانه خوبی از تعامل دولت و مجلس نیست و مردم در خصوص این رفتارها قضاوت‌ها خواهند کرد.
 سید کریم حسینی در رابطه با عدم حضور رئیس جمهور در مجلس به منظور تحویل بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: سالانه در این ماه از سال بودجه سال آینده کشور توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس می‌شود، در قانون نیز دولت موظف است کلیات بودجه را تقدیم مجلس کن.

وی افزود: البته تصریح نشده که کلیات بودجه باید توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شود اما معمولاً رویه به این شکل بوده که رئیس جمهور یا حداقل معاون رئیس جمهور آن را تقدیم مجلس کند اما امروز توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجلس تحویل داده شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از رویه‌ای که دولت و شخص رئیس جمهور از شش ماه گذشته در پیش گرفته‌اند، گفت: در شش ماه گذشته سوال و استیضاح و..‌ در مجلس مطرح شد اما برای حفظ مصالح کشور مجلس از آن‌ها صرف نظر کرد.

حسینی بیان کرد: انتظار می‌رفت رئیس جمهور به احترام مجلس، نمایندگان و مردم گزارش کاری را از اوضاع و احوال کشور ارائه می‌کرد.

وی افزود: اکنون کشور در بحث مسائل اقتصادی دچار مشکل است و بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشت اما رئیس جمهور با وجود اینکه می‌دانست این موارد مطالبه مجلس است حاضر نشد.

حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور با حضور خود در مجلس باید جواب حسن نیت مجلس را می‌داد، عنوان کرد: رئیس مجلس در این مدت با احترام و با رعایت تشریفات اداری و کشوری با رئیس جمهور برخورد کرده بود.

وی گفت: با گذشت ۶ ماه از عمر مجلس یازدهم امروز فرصت خوبی بود تا رئیس جمهور تدبیری اتخاذ کرده و در مجلس حاضر می‌شد.

حسینی افزود: رئیس جمهور با حضور خود در مجلس علاوه بر تقدیم کلیات بودجه سال آینده می‌توانست از کارهایی که دولت انجام داده نیز دفاع کند.

وی بیان کرد: رفتار امروز رئیس جمهور نشانه خوبی از تعامل دولت و مجلس نبود و مردم در خصوص این رفتارها قضاوت‌ها خواهند کرد.

حسینی افزود: رفتار مجلس در این ۶ ماه بر مبنای تعامل با دولت، وزرای دولت و کارگزاران دولت در استان‌ها بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار