تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برترین‌های مسابقات مجازی زورخانه‌ای خوزستان مشخص شدند
  رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان گفت: نفرات برتر رقابت‌های مجازی زورخانه‌ای خوزستان مشخص شدند.

جهانبخش طیبی اظهار داشت: مسابقات مجازی چرخ تیز (یکی از رشته‌های ورزش زورخانه‌ای)، به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور مجازی ورزشکاران استان از چهارم آذرماه به مدت یک هفته برگزار شد که در نهایت علی خانی خشت‌چین از دزفول به مقام نخست دست یافت.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور ۵۰ شرکت کننده انجام شد افزود: یاسین خدادادی از دزفول و هادی ایمانی از بهبهان به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

رییس هیات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با بیان اینکه به نفرات برتر این پیکارها حکم و نشان قهرمانی اهدا شد گفت: بنا داریم یک دوره مسابقات مجازی گرامیداشت شهید فخری زاده در رشته چرخ چمنی در رده سنی آزاد برگزار کنیم. شرکت کنندگان می توانند ویدئوهای خود را به مدت ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه تا پایان روز ۲۰ آذرماه به هیات استان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه باید منش و شیوه زندگی مولایمان علی را در ورزش و زندگی ترویج دهیم گفت: منش پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت‌های فرهنگی و اخلاقی ایرانی است. باید در حفظ و احیای این ورزش کوشا باشیم.

طیبی برگزاری دوره‌های آموزشی ورزش زورخانه ای و تهیه بانک جامع اطلاعات ورزش زورخانه ای و شناسایی ورزشکاران، مربیان و داوران و پیشکسوتان را از برنامه های این هیات برشمرد و افزود: شیوع بیماری کرونا باعث شد که بسیاری از برنامه های ما لغو شود اما  بعد از دوران کرونا برگزاری کلاس‌های آموزشی برای عموم مردم و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در جهت گسترش این ورزش را در دستور کار داریم.

وی در خصوص احداث زورخانه جدید در اهواز گفت: زمین لازم برای ساخت این زورخانه مشخص شده همچنین ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته که امیدواریم با همکاری استانداری و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود. 

رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان گفت: این ورزش جزو هویت ملی و دینی ما بوده لذا تربیت نیروی انسانی جوان در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در اولویت کاری ما قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار