تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۱۰۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کار مردم اهواز به جیره غذایی رسید/ آب همچنان مهمان معابر
در چهارمین روز از آبگرفتگی در اهواز، برخی مناطق و منازل در این شهر همچنان دچار آبگرفتگی هستند و مسئولان برای مردم گرفتار در آب، توزیع جیره غذایی در نظر گرفته اند.
 شهروندان برخی مناطق اهواز چند روز است که توان بیرون رفتن از خانه ندارند و در خانه‌ها مانده‌اند. معابر این مناطق همچنان دچار آبگرفتگی است و برخی خانه‌ها زیر آب هستند. مسئولان هم ظاهراً برنامه‌ای قابل توجه برای مهار این وضع نداشته و ندارند.

با وجود اینکه شدت بالای بارندگی از چند روز قبل پیش بینی شده بود ولی بازهم مسئولان استان غافلگیر شدند و آب هر آنچه خواست با مردم و منازل و معابر و مناطق مختلف اهواز کرد. چند روز از پایان بارندگی هم گذشته ولی برخی مناطق و منازل همچنان زیر آب هستند.

مسئولان هم با زدن به درون آب نشان می‌دهند پای کار هستند ولی کاش این قبیل فعالیت‌ها را از قبل با برنامه ریزی اصولی و هدفمند و کارهای عملیاتی مناسب از خود نشان می‌دادند نه اکنون که آب هر چه خواسته با زندگی مردم کرده است.

مردم اهواز خسته شده‌اند که هر سال به بهانه‌های مختلف از جمله سیل و آبگرفتگی و گرد و غبار و … که همگی با برنامه ریزی و کار عملیاتی مناسب قابل حل شدن است، باید اضطراب نابودی زندگی خود را داشته باشند و سوژه رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی شوند. اینکه عکس وسایل و مسائل زندگی خصوصی مردم سوژه عکاس‌ها می‌شود واقعاً دل هر آدمی را به درد می‌آورد ولی ظاهراً گوشی شنوا و دستی توان یاری مردم اهواز را ندارد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که با وجود اینکه هر سال این وضع به بدترین شکل ممکن تکرار می‌شود، در این پنج سال هیچ مسئولی به علت ترک فعل، مواخذه و یا محاکمه نشده است و هیچکس از صندلی مدیریتی خود کنار نرفته است. همه هم از فعالیت‌های خود دفاع می‌کنند که شبانه روز در خدمت مردم بوده‌اند.

دیشب در فرمانداری اهواز جلسه هماهنگی کارگروه تهیه و توزیع پکیج‌های غذایی ۷۲ ساعته برای شهروندان گرفتار در آبگرفتگی ناشی از بارندگی در اهواز برگزار شد و این عمق فاجعه را نشان می‌دهد که یک بارندگی ساده کار را به توزیع جیره غذایی آن هم بعد از چند روز از پایان بارندگی رسانده است.

تمهیدات ویژه برای دفع آبگرفتگی

فرماندار اهواز هم با اشاره به تلاش ادارات و دستگاه‌ها برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر گفت: تمهیدات ویژه با بسیج امکانات و تقویت نیروها برای تسریع در جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و پس زدگی فاضلاب در برخی از خیابان‌های اهواز اندیشیده شده است.

جمال عالمی نیسی سه شنبه شب در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران به تمهیدات ویژه برای رفع آبگرفتگی در برخی ازمعابر و خیابان‌های اهواز اشاره کرد و افزود: نصب ۱۱ پمپ در ایستگاه پمپاژ ولیعصر، به کارگیری ۱۰ دستگاه تانکر برای جمع آوری فاضلاب و آب‌های سطحی انباشته شده در خیابان زکی زاده، نصب و راه اندازی پمپ ورتیکال در ایستگاه پمپاژ ولیعصر، قراردادن پمپ در خیابان شیخ بها برای تخلیه آب در خیابان زکی زاده از جمله اقدامات برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها است.

وی ادامه داد: امداد رسانی جمعیت هلال احمر، گروه‌های جهادی با هماهنگی و مدیریت معاون برنامه ریزی فرماندار در حال انجام است و تا رفع آبگرفتگی ادامه دارد.

فرماندار اهواز در پایان گفت: تلاش بر این است تا هرچه سریع‌تر مشکل شهروندان گرفتار در آبگرفتگی رفع شود.

سنگ تمام جوانان مسجدی

در پی بارندگی‌های اخیر و همانند حوادث پیشین رخ داده در استان خوزستان، جوانان مسجدی خوزستان به یاری خانواده‌های آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی شتافتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان از حضور جهادی اعضای کانون‌های مساجد در کمک به مردم در تخلیه منازل آنها خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور افزود: در پی آبگرفتگی منازل در برخی از شهرستان‌ها همچون اهواز، ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) جوانان مسجدی با روحیه جهادی و ایثار به کمک مردم و آسیب دیدگان شتافتند.

وی گفت: هر کجا مردم دچار گرفتاری و بلایاهای طبیعی شدند بچه‌های مسجد هستند که در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت خودجوش و آتش به اختیار در خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده پیش‌قدم بوده‌اند.

وی با اشاره به حضور گسترده بچه‌های کانون‌های مسجد در میدان جهاد تصریح کرد: بچه‌های مسجد با تخلیه سیلاب در خانه مردم و بیرون بردن وسایل آن‌ها از منازل و همچنین تهیه بسته‌های معیشتی تا پایان بحران در کنار مردم هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار