تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۰۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
HIV یک بیماری عفونی قابل کنترل/ داشتن طول عمر طبیعی با تشخیص زودهنگام بیماری
رئیس مرکز بهداشت دزفول، HIV را یک بیماری عفونی قابل کنترل دانست و گفت: با تشخیص زودهنگام بیماری، فرد می تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.
  رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: اچ آی وی (HIV) یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورتیکه به موقع تشخیص داده شود و فرد مبتلا تحت مراقبت و درمان قرار گیرد، می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

او با بیان اینکه تشخیص زودهنگام HIV، قدرت انتقال بیماری به سایر افراد به شدت کاهش می‌دهد و این احتمال وجود دارد که بیماری هیچگاه به مرحله ایدز نرسد، افزود: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت درخصوص هفته ایدز، "همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک اجتماعی" انتخاب شده است.

پورآیین بیان داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت هرگونه مشاوره در خصوص عفونت HIV، با سامانه تلفنی ۴۲۰۲ تماس بگیرند و یا به صورت حضوری به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در دزفول به نشانی: پشت مصلی نماز جمعه، روبروی ترمینال شوش، خیابان شهدای محراب، نبش خیابان رمضان مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول تصریح کرد: همه خدمات این مرکز به صورت محرمانه و رایگان ارائه می‌شوند و بیماران این اطمینان را داشته باشند که پرونده واطلاعات شخصی آن‌ها به هیچ عنوان فاش نخواهد شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار