تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵۷ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شد
 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ازافزایش ۲۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر طی امسال خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۷ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ، نوراله اسعدی سه شنبه با بیان اینکه یکی از موارد مهم در در فعالیت های بندری و گمرکی رونق تجارت است افزود:در همین راستا اقدام مهمی در بندر خرمشهر صورت گرفته و در هشت ماهه سالجاری بیش از ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۶۱ تن کالا در بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در دوره زمانی هشت ماه امسال ۳۲۵ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن و ۴۳۹ فروند شناور بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۲۲ و ۱۸ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر اظهار داشت: در این مدت ۲میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۳۳ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی در ادامه افزود: در راستای ارز آوری و جایگزین کردن صادرات و کم اثر کردن تحریم ها شاهد افزایش حجم و ترافیک صادرات در بندر خرمشهر هستیم و روزانه به این ترافیک افزوده می شود.

وی در خصوص لایروبی اروند و تردد کشتی های با تناژ بالاتر به بندر خرمشهر گفت: در صورت نهایی شدن توافق لازم بین ۲ کشور ایران و عراق سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی لازم برای لایروبی اروند را دارد و در صورت لایروبی اروند تردد کشتی های با تناژ بالاتر هم در دستور کار است. 

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار