تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۰۷۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم خوزستان از خرید گوشت شکار پرندگان وحشی خودداری کنند
  اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای از مردم خواست به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از خرید و استفاده از گوشت پرندگان وحشی شکارشده خودداری کنند.

 این اداره کل طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شیوع  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای مختلف و از جمله کشورهای همسایه و مشاهده مواردی از این بیماری در کشور و  همچنین آغاز  فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آبگیرهای استان خوزستان، از مردم استان درخواست می‌شود به منظور پیشگیری از این بیماری، از خرید و استفاده از گوشت پرندگان وحشی شکار و صید شده جدا خودداری کنند.
بر اساس این اطلاعیه ، همچنین از صیادان و شکارچیان نیز درخواست می‌شود تا از شکار این گونه پرندگان خودداری کرده و با توجه به اینکه هیچ گونه پروانه جهت شکار پرنده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده، این عمل علاوه بر زمینه انتقال بیماری برای خود شکارچی نیز جرم محسوب می شود.
آنفلوانزا یکی از بیماریهای خطرناک پرندگان و عامل این بیماری ویروس است؛ بنابراین می تواند به سرعت منتشرشود و پرندگان بسیاری را بیمارکند.

ویروس آنفلوانزا انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها فقط پرندگان را مبتلا می کند و بعضی علاوه بر پرندگان، سبب بیماری انسان هم می‌شوند؛ بـه ایـن دلیـل اسـت کـه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری مشترک میان انسـان و حیـوان شـناخته شده و مبارزه با آن در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نشانه های آن درانسان شبیه همان آنفلوانزای فصلی است ولی بیماری شـدیدتر و البتـه خطرنـاک است. تب، گلودرد و سرفه، نشانه های اصلی و مهم بیماری هستند که مـی توانـد بـا بـی اشـتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال، احساس کوفتگی( دردهای استخوانی- عضلانی) لرز، سردرد، احسـاس ضعف و خستگی، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و عطسه همراه باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار