تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۱۰۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اینجا "ونیز" نیست/آبگرفتگی عجیب منازل و معابر در بندر امام خمینی

  بیش از  ۴۸ ساعت از آبگرفتگی معابر‌، خیابان‌ها و نفوذ آب به منازل بندر امام خمینی(ره) که قطب صنعتی و اقتصاد کشور است می‌گذرد، اما تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب مناسب، آب فروکش نشده است.

 بیش از  48 ساعت از آبگرفتگی معابر‌، خیابان‌ها و نفوذ آب به منازل بندر امام خمینی(ره) که قطب صنعتی و اقتصاد کشور است، می‌گذرد. اما تاکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب مناسب، آب فروکش نشده است. 

در مناطق کوی شهید مطهری‌(بلوکی‌ها)، کوی شهید صباغان‌(کمپ بی)، کوی امام رضا(نیزار‌) آب وارد خانه‌های مردم شده و خسارت های فراوان و جبران ناپذیری را به شهروندان بندرامام خمینی وارد کرده است. همچنین در شهرک مقداد نیز آب‌گرفتگی وجود داشته است اما اطلاعات دقیقی از ورود آب به منازل مردم، در دسترس نیست. 

مردم بندر امام خمینی(ره) هنوز در آب زندگی می‌کنند.گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بالغ بر 1500 خانوار در این مساله با مشکل روبرو شدند.

سیل ,

با وجود تاکید مسئولان استانی و شهرستانی مبنی بر ارائه خدمات چادر، پتو و غذا به خسارت دیدگان توسط هلال احمر، ولی تاکنون هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است. 

سپاه و بسیج ‌(بسیج سازندگی) به صورت شبانه‌روزی در سراسر منا‌طق درگیر در حال ارائه خدمات اسکان، جابه‌جایی نفر و وسایل آنها به محل امن و کمک به خسارت دیدگان است.

ولی کماکان در مناطق درگیر آب‌گرفتگی، کمبودهای فراوانی وجود دارد و مردم از خدمات ارائه شده رضایت نداشته و لازم است تمام دستگاه‌های استانی برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر و امدادرسانی به مردم پای کار بیایند. منطقه سوم دریایی سپاه نیز 4 قایق بادی را برای جابه‌جایی مردم در آب و کمک به حادثه دیدگان ارسال کرده است‌.

سیل ,

طبق آمار هواشناسی بالغ بر 170 میلیمتر در کمتر از 30 ساعت، باران در بندر امام خمینی آمده است و طبق ادعای مسئولان این امر سبب آبگرفتگی معابر شد و تا چند روز آینده با توجه به بارندگی های پایان هفته به احتمال قوی آب مهمان ناخوانده منازل مردم بندر امام خمینی باشد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار