تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت سیلاب احتمالی در خوزستان در روزهای گذشته
  مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به بارندگی‌های روزهای گذشته گفت: با توجه به اینکه ظرفیت خالی خوبی در سدهای خوزستان داشتیم آبگیری خوبی در پشت سدها اتفاق افتاد و با سیلاب مواجه نشدیم و این سیلاب احتمالی توسط سازمان آب و برق خوزستان مدیریت شد.

امید بن‌عباس با اشاره به بارندگی‌های اخیر خوزستان، اظهار کرد: از چند روز قبل اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی در خوزستان هشدار داده بود. از روز پنجشنبه سامانه بارشی در استان فعالیت کرد و روز شنبه و یکشنبه به شدت باران‌ها افزوده شد. بیش از ۲۰ شهرستان استان درگیر شدند که بیشترین حجم بارش در ماهشهر رخ داد و بارش‌های کم سابقه در سال های اخیر را تجربه کرد.

  وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت خالی خوبی در سدهای خوزستان داشتیم، آبگیری خوبی در پشت سدها اتفاق افتاد و با سیلاب مواجه نشدیم و این سیلاب احتمالی توسط سازمان آب و برق خوزستان مدیریت شد.

بن عباس ادامه داد: در رود علا رامهرمز در ۲۴ ساعت، ۵۵ درصد میزان بارش یک ساله این رودخانه رخ داد که تا روز یکشنبه دبی رودخانه به ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید و احتمال می‌رفت فیوز پلاک آنجا عمل کند و برخی روستاها دچار آبگرفتگی شوند که با تمهیدات اندیشیده شده از این اتفاق جلوگیری شد.

وی با اشاره به میزان بارش اهواز گفت: با فعالیت این سامانه بیش از ۹۰ میلی‌متر بارندگی در اهواز رخ داد که عمده آن مربوط به روز یکشنبه بوده است و از ساعت ۱۴ تا ۱۷ حدود ۵۶ میلیمتر بارندگی در اهواز رخ داد. بیشتر بارندگی در مناطق غربی رخ داد و بسیاری از معابر دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در مجموع در بارش‌هایی که رخ داد، در بندر امام  خمینی(ره) و ‌شهر چمران در شهرستان ماهشهر با آبگرفتگی شدید معابر و بعضا منازل مواجه شدیم که همچنان همکاران ما در این شهرستان در حال انجام اقدامات هستند.

بن‌عباس که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، بیان کرد: در روز نخست بارندگی هم، امیدیه دچار آبگرفتگی شده بود که روز یکشنبه رفع شد. در اهواز نیز با توجه به حجم بارش‌ها، آبگرفتگی نسبت به سال گذشته در زمان کمتری رفع شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار