تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بختیاری‌زاده: فوتبال "علی‌اصغری" در شان فولاد نیست!
 اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: این که فولاد در هر بازی، در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پایانی مسابقه، مدافع تنومند خود را به خط حمله بفرستد و از سایر بازیکنان بخواهد که توپ کشی کنند، این نوع فوتبال، فوتبال علی اصغری است و اصلا در شان و شخصیت فولاد و فوتبال خوزستان نیست.

سیاوش بختیاری‌زاده  با بیان اینکه لیگ به هفته چهارم رسیده و تا حدودی نیز تیم‌های مدعی در لیگ بیستم مشخص شده‌اند، اظهارکرد: تیم های خوزستانی همیشه باعث سربلندی خوزستان در فوتبال بوده اند، هر چند که خوزستان می تواند بیش از سه تیم هم در لیگ برتر داشته باشد و جای تیم های استقلال اهواز و استقلال خوزستان در لیگ برتر خالی است اما سال ها است که چشم امید خوزستانی ها به تیم پرامکانات و با حمایت های مالی بسیارِ تیم فولاد است.

خوزستانی‌ها حتی به دومی فولاد هم راضی نیستند

وی بیان کرد: فولاد در واقع امید خوزستانی ها برای آبروداری در فوتبال برای رسیدن به سطح بالای لیگ است و باتوجه به امکانات و هزینه ای که فولاد برای لیگ بیستم داشته است و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی و شروع به موقع تمرینات و اردوها، مردم خوزستان حتی به دومی یا سومی اصلا راضی نیستند و تنها قهرمانی را می خواهند. ضمن آرزوی سلامتی برای آذری مدیرعامل فولاد که مدتی پیش به کرونا مبتلا شده بود، امیدوارم او بر تمام اتفاقات باشگاه اشراف کامل داشته باشد و مانند همیشه پیگیر تمام قضایا باشد.

شناخت ناکافی کادرفنی فولاد از لیگ

این مربی فوتبال بیان کرد: فولاد در دیدار نخست به مصاف ذوب آهن رفت که این بازی دو نیمه متفاوت داشت؛ نیمه اول تمام هواداران را به داشتن یک فولاد خوب در لیگ بیستم امیدوار کرد اما عملکرد فولاد در نیمه دوم همه ما را به فکر فرو برد. فاصله بین خطوط و عقب‌نشینی دور از انتظار فولاد باعث شد که این تیم کلا نیمه دوم را از دست بدهد و در نهایت روی یک اتفاق توانست از حریف خود یک امتیاز بگیرد. در بازی با استقلال نیز فولاد واقعی که همه خوزستانی ها انتظار آن را داشتند، دیدیم. فولاد، ۹۰ دقیقه با بازی هوشمندانه و مدبرانه، تیم خوب استقلال را شکست داد اما متاسفانه در هفته های سوم و چهارم، اثری از آن فولاد هفته دوم مقابل استقلال ندیدیم و این عملکرد، من را به عنوان یک فولادی و فوتبالیست قدیمی و هواداران را به فکر وا داشت که فولاد در فصل نقل و انتقالات خوب یارگیری نکرد و لیگ را هم خوب نشناخت زیرا اگر کادرفنی فولاد به خوبی روی لیگ اشراف و شناخت کافی داشتند، باتوجه به این که در خطوط دفاعی و هافبک توانسته بودیم به انسجام برسیم، فکری به حال خط حمله بدون پشتوانه تیم می‌کردند.

خط حمله فولاد کارایی لازم را ندارد

وی افزود: فولاد جوانان و مهاجمان خوبی را از دست داد و بعد هم در چهار بازی ابتدایی لیگ دیدیم که خط حمله فولاد کارایی و ضرب آهنگ لازم را ندارد و این خط حمله متاسفانه آن نقطه هدفی که باید برای یک تیم مدعی باشد، نیست. به شخصه آینده جواد نکونام را در مربیگری فوتبال ایران روشن می بینم و حتی شاید در چند سال آینده یکی از کاندیداهای مربیگری تیم‌ملی ایران باشد اما در حد و اندازه های مربی که در یکی از بهترین لیگ‌های فوتبال دنیا بازی کرده است، نیست که وقتی در چهار بازی در خط حمله به مشکل فنی برخورد کند و مهاجمی در کنار شیمبای مُسن و کم‌تحرک نداشته باشد، اقدام به این عمل کند که مدافع تنومند و میانی خود را به خط حمله بفرستد و دل خوش به استفاده از توپ های بلند و اتفاقی برای رسیدن به گل باشد.

فوتبال علی اصغری تیم فولاد!

بختیاری‌زاده گفت: به این نوع فوتبال تیم فولاد، علی اصغری می گویند؛ فوتبالی که هیچ تدبیر و برنامه ای در آن نیست و در محلات اهواز و خوزستان نیز این نوع فوتبال را شاهد هستیم. شاید در برخی از بازی های طول فصل بتوان دل خوش به این بود که دفاع حریف در بازی هوایی ضعیف باشد و به گل رسید اما این که فولاد در هر بازی، در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پایانی مسابقه، مدافع تنومند خود را به خط حمله بفرستد و از سایر بازیکنان بخواهد که توپ‌کشی کنند، این نوع فوتبال، فوتبال علی اصغری است و اصلا در شان و شخصیت فولاد و فوتبال خوزستان نیست.

کمک کرونا به خیلی از مربیان

وی بیان کرد: آنقدری که مردم و مسئولان از بابت کرونا وحشت کردند، چیز بدی هم نیست زیرا اگر از زوایای مثبت نیز به آن نگاه کنیم، نبود تماشاگر در استادیوم ها به خیلی از مربیان کمک می کند. اگر روز گذشته هواداران فولاد در ورزشگاه حضور داشتند شاید اتفاقات خیلی بدی رخ می داد اما کرونا باعث شد که خوشبختانه شاهد این اتفاقات نباشیم.

چقدر باید به اتفاقات دقیقه ۹۰ برای فولاد دل خوش باشیم؟

مربی سابق تیم فوتبال استقلال اهواز عنوان کرد: اگر شیمبا و خط حمله کم زور فولاد در بازی با فولاد گلزنی نداشت و موقعیت آنچنانی گلزنی برای آن فراهم نشد، باید به خط هافبک تیم نگاه کنیم. خط هافبک فولاد چند بار در این دیدار خط حمله را در موقعیت گلزنی قرار دادند؟ احمد عبدالله زاده را به طور کامل از جریان تیم فولاد خارج کرده اند، در حالی که می تواند یکی از ملی پوشان فوتبال ایران باشد. وقتی سینا مریدی را که تیم های بزرگ ایران به دنبال آن بودند، کلا از صحنه فوتبال و لیگ حذف می کنیم، معلوم است که در خط هافبک فولاد شاهد خلاقیت نیستیم. البته انسجام فولاد را در خط دفاع و هابک بد نمی بینم اما این برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد و می خواهد در باشگاه های آسیا حضوری آبرومند داشته باشد اصلا خوب نیست. چقدر باید به اتفاقات دقیقه ۹۰ برای فولاد دل خوش باشیم؟ چرا تیمی که مدعی است، در طول ۹۰ دقیقه بازی یک کار تاکتیکی و ترکیبی مشخص برای رسیدن به دروازه حریف ندارد.

تا دیر نشده باید به فولاد تلنگر زد

وی عنوان کرد: وقتی از رفتن به استادیوم محروم هستیم، چرا نباید در بازی با آلومینیوم یک صحنه ۲۰ درصدی از تیم فولاد که نماینده خوزستان و در فوتبال کشور، نماینده فوتبال ایران در آسیا است، ببینم؟ آیا این سابقه صد ساله فوتبال خوزستان است. آیا باتوجه به بودجه میلیاردی، فولاد باید به این صورت بازی کند؟ شاید صحبت های من به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما معتقدم تا دیر نشده باید تلنگر بزنیم. مردم خوزستان و هواداران فولاد بیش از آن چه در دیدار با ذوب آهن، گل گهر و آلومینیوم از این تیم را دیدند، انتظار دارند. مگر گل گهر سابقه چند ساله در فوتبال ایران دارد که این گونه نتیجه می گیرد؟ اما باتوجه به شناخت آقای قلعه نویی از لیگ ایران، در سیرجان یک تیم در شان و شخصیت فوتبال سیرجان درست می کند. به جای گل گهر، فولاد باید اکنون در صدر جدول قرار داشت. این‌ها گله‌های من و هواداران فوتبال و فولاد خوزستان است.

فولاد می تواند در آسیا آبروداری کند؟

بختیاری زاده بیان کرد: فولاد ضمن این که نتوانسته امتیازات کافی را به دست آورد، نوع و شکل فوتبال آن به جز بازی با استقلال تهران که آن هم دلیل خود را داشت، راضی کننده نیست؛ عبدالله ویسی دو سه سال پیش گفت که بازی مقابل استقلال و پرسپولیس اصلا نیاز به مربی ندارد زیرا بازیکنان آن قدر انگیزه دارند که می توانند مقابل این دو تیم به خوبی فوتبال بازی کنند. آیا با این نوع فوتبال، فولاد می تواند مدعی قهرمانی در لیگ برتر باشد و می تواند در آسیا آبروداری و از فوتبال خوزستان و ایران دفاع کند؟ من این صحبت ها را اصلا در مورد نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نمی زنم، زیرا از این دو تیم با بودجه میلیاردی اصلا نمی توان انتظاری داشت. اما می بینیم که نفت مسجدسلیمان مانند فصل گذشته شاداب و با انگیزه است. شاید این تیم در خط حمله زورش به حریفان نرسد اما در کارهای دفاعی بسیار موفق عمل کرده است. نفت آبادان هم جوانان شایسته ای را به فوتبال و لیگ معرفی کرده است.

نگران فولاد هستم

وی ادامه داد: شاکله فولاد با این همه امکانات و مدیری که باتجربه بوده و از اساسنامه فدراسیون به موقع ایراد می گیرد و به فوتبال ایران تلنگر می زند، نباید به این صورت باشد. حواشی کنار زمین، بازی و نتیجه ضعیف را شاهدیم. این صحبت جهت تلنگر به آقای نکونام و همکاران او و تک تک بازیکنان فولاد است. دلم برای فولاد می سوزد و نگران آن هستم. اگر نکونام و همکارانش وقت می گذاشتند و سری به زمین های خاکی اهواز می زدند، می توانستند مهاجمی بهتر از شروین بزرگ به عنوان جانشین شیمبا داشته باشند. همه منتظر بودیم که با جذب شروین، شاهد یک پدیده خیلی بزرگ و جدید باشیم. آیا پس از تعویض شیمبا و ورود شروین بزرگ، این باید نوع فوتبال او باشد؟

 فوتبال خوزستان از هر نام بزرگی، بزرگتر است

اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: خیلی ها شاید بزرگ باشند و نام شان بزرگ باشد اما باید متوجه باشند که فوتبال خوزستان از هر نام بزرگی، بزرگتر است و نباید لباس فوتبال خوزستان را تن هر کسی کرد. فولاد و دیگر تیم های خوزستان برای تمام مردم این استان عزیز هستند و باید از تیم های خوزستانی مراقبت شود. شدید نگران فولاد هستیم. فولاد در لیگ نوزدهم سوم شد که از عوامل تیم و باشگاه قدردانی می کنم، اما تمام ارکان باشگاه باید بدانند این تیم چند بار قهرمان لیگ و موفق به حضور در آسیا شده است و در لیگ بیستم مردم خوزستان بازهم قهرمانی می خواهند و حتی به دومی هم راضی نیستند.

نوع فوتبال فولاد برای تماشاگر جاذبه‌ای ندارد

وی در پایان نیز بیان کرد: باز هم تاکید می کنم به جز بازی با استقلال، عملکرد فولاد در سه دیدار دیگر ما را به فکر وا داشت. آلومینیوم اولین سال حضورش در لیگ برتر است، بعد فولاد باید به این صورت و اینقدر ضعیف مقابل آن بازی کند؟ بازی فولاد کسل‌کننده بود و این نوع فوتبال فولاد برای تماشاگر جاذبه ای ندارد. فولاد با این شکل بازی می خواهد در آسیا چکار کند؟ وقتی فولاد مقابل تیم آلومینیوم به بن‌بست می خورد، در هفته های آینده برابر تراکتور، سپاهان و پرسپولیس می خواهد چه کند؟ هر چه لیگ رو به جلو برود که امیدوارم فولاد نیز روز به روز بهتر شود ولی باید بگویم تیم های دیگر شخصیت و انسجام تیمی خود را پیدا می کنند و قوی‌تر می شوند و همین تیم آلومینیوم در بازی برگشت، نفس فولاد را می‌گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار