تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحلیل هواشناسی خوزستان در خصوص بارندگی اهواز
 مدیرکل هواشناسی خوزستان میزان بارش باران در نقاط مختلف اهواز را در چند روزگذشته تحلیل کرد.

محمد سبزه زاری  بیان کرد: سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته دراهواز حاکم شده همرفتی و رگباری بود که نقطه به نقطه متفاوت است و مانند بارش‌های گسترده در یک منطقه وسیع یکسان نیست.

وی افزود: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره ای، ۷۰ تا ۷۵ میلیمتر در روزهای شنبه و یکشنبه در مرکز شهربارندگی اتفاق افتاد اما در حاشیه شهر اهواز مانند زیتون و کوروش بارش کمتری ثبت شده و درایستگاه فرودگاه ۵۲.۸ میلیمتر گزارش شد.

سبزه زاری ادامه داد: در۲۴ ساعت گذشته نیز درایستگاه فرودگاهی در شمال اهواز ۱۲.۸ و در ایستگاه ام الطمیر در جنوب ۱۲.۶ میلیمتر بارندگی گزارش شد ولی برآورد رادار هواشناسی از مرکز شهر اهواز ۳۰ تا ۳۵ میلیمتر بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارندگی از روز پنچشنبه تا یکشنبه در ماهشهر ۱۶۰.۷، امیدیه ۱۱۸.۲، بهبهان ۱۰۰.۶، دزفول ۷۷.۲، اهواز ۵۲.۹، مسجد سلیمان ۳۹.۵، رامهرمز ۹۲.۲، آبادان ۴۱.۹،شوشتر ۶۷.۲، ایذه ۹۳.۱، حسینیه ۶۲.۳، دهدز ۸۴.۰، هندیجان ۱۰۲.۷، لالی ۳۶.۴، شادگان ۷۷.۷، شوش ۷۴.۶، گتوند ۴۳.۲ و آغاجاری ۸۶.۳ میلیمتر ثبت شده است.

وی توضیح داد: سامانه بارشی جدید اواخر سه شنبه وارد خوزستان می‌شود و تا اواسط روز پنجشنبه ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان هفته گذشته در ۲ هشدار سطح نارنجی و قرمز، بارندگی، رگبار و رعد و برق را پیش‌بینی کرده بود.

به دلیل آبگرفتگی معابر  ادارات و بانک‌های چهار شهرستان اهواز، ماهشهر، امیدیه و رامشیر در روز یکشنبه و در ماهشهر و کارون روز دوشنبه تعطیل شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار