تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بیش از ۵۰ کلاس درس استثنایی در خوزستان از ابتدای سال
  رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به ساخت بیش از ۵۰ کلاس درس استثنایی در سال جاری، گفت: خوشبختانه در استان توانستیم صد درصد اهدافی که در نظر گرفته بودیم را محقق و رتبه اول کشور را کسب کنیم.

علی ممبینی بااشاره به کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های تعیین شده از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: سالانه وزارت آموزش و پرورش در شاخص‌هایی مانند پوشش سنجش نوآموزان و یا جذب دانش‌آموزان اوتیسم و... به استان‌ها اعلام می‌کند که نمره استان مثلا ۸۰ است و باید به ۱۰۰ برسد. بر این اساس در پایان هر سال وضعیت عملکرد همه ادارات استثنایی کشور جمع‌آوری و بررسی می‌شود.

وی افزود: ما در استان خوزستان هدفگذاری کردیم تا به یک برنامه یک ساله برسیم؛ توسعه مراکز اختلالات یادگیری، سنجش نوآموزان، جذب خیرین و... را در دستور کار خود قرار دادیم. خوشبختانه در استان توانستیم صد درصد اهدافی که در نظر گرفته بودیم را محقق و رتبه اول کشور را کسب کنیم. البته در برخی از آیتم‌ها رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: هدف اصلی ما از اجرای برنامه‌ها و شاخص‌های تعیین شده، خدمات رسانی به دانش‌آموزان در حوزه‌های درمانی، ایاب و ذهاب، توانبخشی، پوشش تحصیلی، توسعه عدالت آموزشی و... است. سنجش نوآموزان نیز جزو اهدافی است که در نظر گرفته‌ایم. همچنین برنامه ریزی کردیم تا سالانه دو تا سه مرکز اختلالات یادگیری در استان افزوده شود. امسال یک مرکز در ناحیه ۴ اهواز و یک مرکز در شادگان احداث کردیم.

ممبینی با اشاره به ساخت چند کلاس درس از ابتدای سال ۹۹، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ کلاس درس استثنایی در مناطق محروم از جمله چم‌گلک اندیمشک، دودانگه و خیرآباد بهبهان، دارخوین، قلعه‌تل و در مناطقی که کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی وجود نداشت، احداث کردیم.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی و بیش از هزار دانش آموز در مدارس عادی درس می‌خوانند اما تحت پوشش ما هستند و تلفیقی تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در پایان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی معلولان، گفت: هر سال برای روز جهانی معلولان مراسم برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط موجودِ ناشی از شیوع ویروس کرونا، در حال برنامه‌ریزی برای تجلیل از نخبگان به صورت مجازی هستیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار