تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۱۰۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخش بیشتر آب‌گرفتگی‌ها در خرمشهر رفع شده است
 شهردار خرمشهر با تأکید بر بهبود وضعیت آب‌گرفتگی خرمشهر در بارش‌های روز گذشته نسبت به سال گذشته به تشریح وضعیت آب‌گرفتگی در نقاط مختلف پرداخت.

  منصور علوانی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای شهر خرمشهر در رابطه با مشکل آب‌گرفتگی معابر شهری در پی بارندگی روز گذشته، اظهار کرد: روز گذشته ۴۲ میلی‌متر بارندگی در خرمشهر رخ داد که حجم بارندگی قابل‌توجهی بود؛ با این حال میزان آب‌گرفتگی نسبت به سال گذشته کمتر بود و به جز در چند نقطه در سایر مناطق مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی افزود: خیابان حافظ یکی از مناطقی است که هرساله دچار آب‌گرفتگی می‌شود اما امسال پیش از فصل بارش در این منطقه برای جلوگیری از رخدادهای هرساله لوله‌گذاری انجام شد؛ همچنین پمپ نصب شده نیز فعال است اما ایستگاه پمپاژ آب و فاضلاب خاموش است که منجر به مشکلاتی در این منطقه شد.

شهردار خرمشهر به دیگر مناطق درگیر آب‌گرفتگی اشاره کرد و گفت: کارگران شهرداری در منطقه کوی معین در حال تخلیه آب هستند، در مناطقی همچون بلوار علی بن ابیطالب نیز آب‌ها دفع می‌شوند اما به دلیل ناتوانی ایستگاه پمپاژ شاهد پس‌زدگی فاضلاب هستیم؛ در کوی بهروز که از نقاط بحرانی شهر است امسال در کندرو مشکل خاصی وجود ندارد اما آب در فرعی‌ها آن در حال تخلیه است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق به دلیل مشکل زیرساختی مشکل آب‌گرفتگی وجود دارد، افزود: در این مناطق نیاز به لوله‌گذاری است و عملیات در این مناطق پس از پایان بارش‌ها آغاز خواهد شد.

علوانی در ادامه به برشماری پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری خرمشهر پرداخت و گفت: از جمله پروژه‌های فعال در خرمشهر می‌توان به پروژه ساحل سازی کارون در بلوار بایندر اشاره کرد که این پروژه رو به پایان است و ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: پروژه ساحل سازی و فضای سبز ضلع شمالی رودخانه کارون در کنار جگرکی‌ها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد و عملیات احداث پارک آن هم پایان یافت و در مرحله بهره‌برداری است.

شهردار خرمشهر پروژه‌های ساحل سازی متوقف شده را نیز یادآور شد و اظهار کرد: پروژه ساحل سازی کارون یکی از پروژه‌های منطقه آزاد اروند است که روند خوبی داشت اما به دلیل مشکل تخصیص اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد متوقف شد.

وی درباره پروژه نیمه‌تمام ساحل سازی کارون نیز گفت: پروژه ساحل سازی کارون که حدود یک سال نیمه‌کاره رها شده است، شامل ماده ۴۸ است و اتمام قرارداد به پیمانکار ابلاغ شد و با این وجود پیمانکار پروژه ادعاهایی را در این راستا دارد که برای شروع عملیات نیاز است که تکلیف پیمانکار روشن شود؛ بر همین اساس هفته گذشته در جلسه‌ای با پیمانکار پروژه مقرر شد پیمانکار با تیم فنی شهرداری نشستی داشته باشد و ادعاهایش بررسی شوند.

علوانی از بهسازی و آسفالت معابر به عنوان دیگر پروژه‌های مهم در دست اقدام شهرداری یاد کرد و گفت: زیرسازی خیابان طویجات و نظامی در حال انجام است اما به خاطر اجرا نشدن زیرساخت‌های فاضلاب در خیابان‌های فرعی، آسفالت کردن معابر وجود ندارد و تنها می‌توان نسبت به خاک‌ریزی و جدول‌گذاری اقدام کرد.

وی افزود: پروژه‌های آسفالت خیابان‌های کوی ایثار، کوی بهروز، شنه و محرزی نیز پیشرفت خوبی دارند و تنها در منطقه کوی بهروز یک هزار و ۴۰۰ متر آسفالت در قالب کندرو انجام شده است و تنها در دو تا سه خیابان به خاطر رطوبت کار انجام نشده است که با رفع مشکل زهکش‌ها و رفع رطوبت، عملیات در ۲۰ متر باقی‌مانده ادامه می‌یابد.

بنا به گفته شهردار خرمشهر پروژه آسفالت کوی بوستان، بلوار یادمان‌ها نیز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و پس از رفع شدن کامل مشکل شبکه فاضلاب عملیات ادامه خواهد یافت و روند پیشرفت پروژه مشابه در منطقه طالقانی که جز پروژه‌های منطقه آزاد است، فعال اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات کند است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار