تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۱۰۵۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه چغندرکاران دزفول از شرکت نقش جهان اصفهان
  تعدادی از چغندرکاران دزفول در روزهای اخیر نسبت به آنچه که بی‌توجهی و همکاری نکردن شرکت نقش جهان اصفهان در پرداخت مطالبات خود بیان شده، گلایه‌مند هستند.

 چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان در سال جاری زراعی به کشت چغندرقند پاییزه اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این سطح، ۳۰۰ هزار تن چغندر قند برداشت و به کارخانجات قند تحویل داده شود.
با توجه به تاریخ کاشت مناسب چغندرقند در شهرستان دزفول و برنامه ریزی انجام شده در خصوص کشت این محصول بر اساس تقویم زراعی پیش بینی می‌شود برداشت محصول از ابتدای اردیبهشت سال آینده آغاز و محصول به کارخانجات قنداصفهان، همدان، شهرکرد، اسلام آباد و فارس تحویل داده شود.
با وجود اینکه تاکنون انتقال محصول چغندرقند یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان چغندرکار دزفول بوده امسال بی‌توجهی یکی از شرکت‌های قند نسبت به تامین نهاده‌های کشاورزی و برخورد نامناسب آنها نیز به مشکلات چغندرکاران اضافه شده است.

تعدادی از چغندرکاران دزفول روز یکشنبه در اعتراض به بی توجهی شرکت نقش جهان اصفهان ، مقابل دفتر نمایندگی این شرکت تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردی خواستار تسویه حساب یا لغو قرارداد با این شرکت شدند.
به گفته یکی از چغندرکاران دزفول، شرکت نقش جهان اصفهان بذر مورد نیاز کشت را تامین کرده ولی کود و سم به کشاورزان نداده و همین امر مشکلاتی ایجاد کرده است.
حبیب شلاگه که ۹۰ هکتار از زمین‌های را به کشت چغندر اختصاص داده می‌گوید: از پارسال افزون بر ۲میلیاردو و ۳۰۰ میلیون ریال بابت فروش چغندر به این شرکت طلب دارم.
وی افزود: با وجود اینکه بقیه شرکت‌های قند حدود ۸۰ میلیون ریال مساعده به کشاورزان پرداخت کرده‌اند این شرکت هیچ مساعده‌ای به کشاورزان پرداخت نکرده است.
این چغندرکار دزفولی ادامه داد: این موضوع به مسوولان دزفول اطلاع رسانی شده ولی هیچکس پاسخگو نیست.

به گفته دبیر نظام صنفی کشاورزان دزفول، شرکت نقش جهان اصفهان برای توزیع نهاده‌های کشاورزی با کشاورزان برخورد مناسبی نداشته است.
بهمن دریکوندی افزود: توزیع نهاده‌های موردنیاز کشاورزان در زمان نامناسب و تامین نهاده‌ها فقط برای تعدادی از کشاورزان موجب اعتراض شده و آنها را مجبور به برگزاری چندین تجمع و بیان اعتراضشان کرده است.
وی با بیان اینکه فقط این شرکت چنین برخوردی با کشاورزان داشته گفت: از طریق فرمانداری دزفول قرار است نشستی با حضور نماینده این شرکت برگزار و مشکلات مربوطه مطرح، تا نسبت به حل آنها اقدام کود.

دریکوندی بیان کرد: کشاورزان حاضرند با وجود قراردادی که با این شرکت بسته‌اند محصول خود را به صورت آزاد و به شرکت‌های دیگر بفروشند و دچار خسارت شوند ولی به خاطر این برخوردها محصولشان را به این شرکت نفروشند.
وی افزود: علاوه بر تامین نشدن نهاده‌های کشاورزی توسط این شرکت، هنوز برخی مطالبات بابت فروش چغندر به این شرکت نیز به کشاورزان پرداخت نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار