تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۱۰۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات ۳ خانواده اهوازی از خطر برق‌گرفتگی در بارندگی دیشب
 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۲۷ ماموریت در بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، از نجات سه خانواده اهوازی از خطر برق‌گرفتگی خبر داد.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته که مانند سایر شهرهای استان خوزستان، شاهد فعالیت سامانه بارشی در اهواز بودیم؛ آتش‌نشانان ۲۷ ماموریت انجام دادند.

وی افزود: بیشتر این حوادث مربوط به حوادث برق و اتصال کنتور بود. سه مورد از این حوادث در منطقه منبع آب، خیابان غزنوی کوی انقلاب و کوی مجاهد اتفاق افتاد که نفوذ آب به کنتورهای برق این منازل، منجر به برق دار شدن در و دیوارهای ساختمان شده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: آتش‌نشانان با استفاده از ابزار ایمنی نسبت به رفع خطر و خروج خانواده‌هایی که درون منزل حبس شده بودند، اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت سایر حوادث برق نیز به جز یک مورد تابلوی تبلیغاتی سطح شهر، مربوط به کنتورهای منزل بوده است، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اخطارهای لازم و نکات ایمنی در خصوص عایق‌کاری و ایمن‌سازی کنتورهای برق به شهروندان اعلام شده بود؛ انتظار می‌رود شهروندان نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

قنبری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۴ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شد. در شرایط اضطراری قطعا تعداد تماس‌های ۱۲۵ افزایش می‌یابد و بسیاری از موارد با مشاوره کارشناسان ما در ستاد فرماندهی بدون اعزام نیرو قابل حل شدن است اما باز هم بیشتر این آمار مربوط به تماس های غیرضروری و مزاحم است.

وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن نکات ایمنی، بیان کرد: شهروندان قبل از آغاز بارندگی حتما باید نسبت به ایمنی برق منزل خود توسط کارشناسان ذیصلاح اطمینان حاصل کرده و عایق‌کاری جعبه برق را فراموش نکنند. همچنین از باز بودن مسیرهای خروجی آب از پشت بام و حیاط خانه خود اطمینان حاصل کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار