تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۰۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند و در صورت کسب نتایج ایده‌آل می‌توانند جایگاهشان را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیازات لازم روند خوبشان را ادامه دهند.

در هفته سوم این پیکارها تیم فولاد به مصاف گل گهر رفت و در حالی که می توانست برنده این دیدار باشد با نتیجه یک بر یک متوقف شد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی حساس و خانگی توانست مدفع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس را متوقف کند. نفتی های آبادان نیز با تساوی در برابر شهرخودرو ۲ امتیاز این بازی را از دست دادند.

تیم فولاد همچون فصل پیش، تمرینات آماده سازی خود را ۲ ماه پیش از برگزاری مسابقات آغاز کرد و این موضوع عامل مهمی در سه بازی گذشته فولادی ها به شمار می رود اما تیم‌های نفت آبادان و مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان و تعیین وضعیت این ۲ باشگاه توسط وزارت نفت، قدری دیرتر تمریناتشان را شروع کردند هر چند در سه بازی گذشته خود عملکرد قابل قبولی داشتند و هواداران از این بابت رضایت دارند.

فولاد – آلومینیوم اراک

تیم فولاد در هفته سوم مسابقات در مصاف با گل گهر که بازیکنان بسیاری را جذب کرده است، بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و در حالی که با یک گل از این تیم عقب بود، بازی را به تساوی کشاند و اگر پنالتی ساسان انصاری در دقیقه ۹۳ بازی به گل تبدیل می شد اکنون سرخپوشان اهوازی به صدر جدول تکیه زده بودند.

شاگردان نکونام اکنون به لحاظ جسمانی در شرایط ایده آلی هستند. تیم فولاد در این فصل بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرده، به نوعی که در هر پست ۲ بازیکن توانمند دارند و این موضوع به نتیجه گرفتن آنها در ادامه مسابقات کمک چندانی خواهد کرد.

در سوی مقابل رسول خطیبی که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، در این فصل هدایت آلومینیوم را بر عهده دارد و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت. آلومینیوم اراک فصل گذشته با نایب قهرمانی در لیگ یک، جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را کسب کرد و اولین حضور خود در بالاترین سطح فوتبال کشور را تجربه می کند.

عملکرد فولاد در سه بازی گذشته نشان می دهد که فولادی ها امسال شانس بسیاری برای کسب سومین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ برتر دارند و این موضوع دور از دسترس نیست. هواداران فولاد در این فصل به دنبال قهرمانی تیمشان هستند، چیزی که برای آخرین بار در فصل ۹۳ – ۹۲ به همراه حسین فکری رقم خورد. البته نباید فراموش کرد که فولاد در این فصل باید در سه جبهه بجنگد و این موضوع کار این تیم را سخت تر می کند.

یکی از نقاط قوت تیم فولاد در فصل جاری حفظ شاکله اصلی تیم سال گذشته است همچنین حضور چندین بازیکن جدید همچون محسن فروزان، ساسان انصاری و … می تواند به موفقیت این تیم در این فصل کمک دوچندانی کند. پس از جدایی شهاب گردان از فولاد شاید همه تصور می کردند که دروازه این تیم در فصل جاری آسیب پذیر باشد اما حضور فروزان و عملکرد او در سه بازی گذشته شرایط را به گونه ای رقم زد تا طرفداران فولاد خیالشان از دروازه این تیم راحت باشد.

نبرد نکونام و خطیبی ۲ پاسی سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. هر ۲ تیم در این فصل بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده اند و این موضوع به زیبایی بازی کمک می کند اگرچه شانس پیروزی فولاد در خانه بیشتر است.

نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و نساجی در یکی، ۲ سال اخیر همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های ندار فوتبال ایران به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در سه بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد.

نفتی ها در هفته چهارم لیگ میهمان تیم نساجی مازندران هستند که در بازی قبل خود مقابل سایپا تن به شکست دادند. تیم نفت مسجدسلیمان فصل گذشته در ۲ بازی مقابل نساجی مازندران به ۲ تساوی بدون گل دست یافت و این موضوع حساسیت کار را در بازی پیش رو بیشتر می کند.

نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران فصل گذشته با حضور تارتار و فکری عملکرد خیره کننده ای داشته و توانستند تیم های بزرگی را به زانو درآورند که این موضوع در نتیجه گیری آنها بسیار موثر بود. بی شک در این بازی نفتی ها به دنبال اولین برد خود در لیگ هستند و در سوی مقابل نساجی که از سه بازی گذشته چهار امتیاز کسب کرده اند در فکر دومین بردشان هستند.

یکی از اتفاقات جالب در تیم نفت استفاده سیدمجتبی حسینی از بازیکنان ناآشنا است که سابقه حضور در لیگ های یک و ۲ را دارند که این موضوع باعث نگرانی هواداران نفتی شده است اگرچه نفت مسجدسلیمان فصل گذشته با تارتار نشان داد که می توان با بازیکنان گمنام دست به کارهای بزرگی زد. نفتی‌های مسجدسلیمان  این هفته بیرون از خانه به میدان می روند و قطعاً پیروزی برابر نساجی کار بسیار سختی است که سرمربی نفت به این موضوع واقف است.

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعش است که در سه بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و تنها یک گل دریافت کرده اند. نفتی ها برخلاف نساجی از جوانان بسیار زیادی بهره می‌برند که این موضوع می‌تواند به دوندگی آنها در میدان کمک کند البته باید دید تفکرات کدام مربی بر دیگری غلبه می‌کند.

تیم نفت مسجدسلیمان در ابتدای فصل با مشکلات مالی زیادی مواجه بود و همین امر باعث شد تا آنها نتوانند در جذب ستاره ها موفق ظاهر شوند. به گفته سرمربی نفتی‌ها این تیم یک هفته قبل از شروع مسابقات کامل شد و برای هماهنگی بین بازیکنان نیاز به فرصت بیشتری دارد از طرفی برخی از بازیکنان این تیم برای اولین بار در لیگ برتر به میدان می‌روند.

تیمهای نساجی و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با چهار و سه امتیاز در مکانهای هفتم و دوازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

نفت آبادان – ذوب آهن

تیم نفت آبادان پس از پیروزی مقابل پیکان در هفته نخست، در بازی بعدی مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس صف آرایی کردند که منجر به اولین شکست آنها در لیگ بیستم شد. نفتی ها در سومین دیدارشان در مشهد مقابل شهرخودرو قرار گرفتند که از این دیدار یک امتیاز شیرین کسب کردند.

تیم صنعت نفت آبادان بر خلاف ۲ نماینده دیگر استان، شاکله اصلی تیمش را بر استفاده از بازیکنان بومی قرار داده و بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، حکیم نصاری، علی آل کثیر، حامد فلاح زاده و … را به خدمت گرفت. سیدسیروس پورموسوی که در این فصل هدایت تیم را برعهده گرفته است تاکنون نتایج خوبی به همراه برزیلی‌های ایران به دست آورده است.

طالب ریکانی کاپیتان نفت آبادان که در بهترین شرایط خود قرار داشته و نقش اصلی در نتیجه‌گیری این تیم در بازی‌های گذشته را دارد. ریکانی در بازی نخست و در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی نفتی‌ها بسته بود با زدن ۲ گل باعث پیروزی این تیم مقابل پیکان شد همچنین در بازی هفته سوم با تک گلی که مقابل شهر خودرو به ثمر رساند یک امتیاز شیرین به اندوخته نفت آبادان اضافه کرد. ریکانی در مصاف با ذوب آهن شانس آن را دارد که گل‌های خود را به رقم چهار برساند.

آخرین تقابل نفت آبادان و ذوب آهن در فصل گذشته با برتری یک بر صفر نماینده اصفهان به پایان رسید. نفتی‌ها در بازی رفت فصل قبل و در حالی که دراگان اسکوچیچ هدایت این تیم را برعهده داشت مقابل ذوب آهن متوقف شدند، حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست این تیم در آبادان هستند یا خیر.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال جایگاهی بهتر از عنوان هفتمی سال گذشته هستند همچنین در سوی مقابل ذوب آهن که در بازی قبل خود مقابل پیکان متوقف شد، در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهارم مسابقات به شرح ذیل است:

دوشنبه ۱۰ آذر:

فولاد – آلومینیوم اراک (ورزشگاه شهدای فولاد – ساعت ۱۶:۳۵)

سه شنبه ۱۱ آذر:

نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان (ورزشگاه قائمشهر – ساعت ۱۶:۱۰)

نفت آبادان – ذوب آهن (ورزشگاه تختی آبادان– ساعت ۱۶:۴۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار