تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۱۰۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم بارندگی‌ها سبب آبگرفتگی مناطق مختلف کلانشهر اهواز شد
  تداوم بارش باران سبب آبگرفتگی در مناطق مختلفی از کلانشهر اهواز شد.

 بارندگی ها که از شنبه شب شدت بیشتری به خود گرفت سبب آبگرفتگی مناطق کیانپارس، کوی فرهنگیان، کوروش، زیتون، کیان‌آباد، باهنر، پاداد و بسیاری از نقاط حاشیه ای و کم برخوردار اهواز شده است.
ماموران شهرداری، آب و فاضلاب، ستاد بحران به کمک مردم در حال رفع آبگرفتگی و هدایت آبهای سطحی می باشند که ترددها را با مشکل رو به رو کرده است.
با شدت گرفتن بارش‌ها، فاضلاب بسیاری از مناطق اهواز نیز با بالا آمدن و پس‌زدگی رو به رو شد که این وضعیت هدایت آبهای سطحی به منهول‌ها را با دشواری‌هایی رو به رو کرده است.
ماموران شرکت آب و فاضلاب اهواز در مناطقی که شدت گرفتگی فاضلاب نیز بالا بوده با استفاده از پمپ‌های لجن‌کش و تانکر در حال تخلیه فاضلاب هستند.
معضل آبگرفتگی در اهواز درد مزمن و کهنه ای است که هر بار با بارش بالای ۱۰میلیمتر، این درد تازه می‌شود و زندگی عادی و معمولی مردم را به هم می‌زند.
امروزیکشنبه به علت شدت بارش‌ها، فعالیت همه اداره های دولتی و عمومی کلانشهر اهواز بجز دستگاه‌های خدمات رسان تعطیل شدند تا مردم با مشکلات کمتری رو به رو شوند.
میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در اهواز ۳۰.۹ میلیمتری گزارش شده است.
براساس پیش‌بینی هواشناسی خوزستان، بارندگی‌ها با شدت و ضعف تا روز دوشنبه ادامه دارد که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی شرق و شمال شرق خوزستان به صورت برف خواهد بود.
بنا به اعلام هواشناسی استان، بارش‌های اخیر که ناشی از ورود سامانه پرقدرت جنوبی که با لایه های میانی جو بخوبی همراهی می شد بیشتر در مناطق شمالی  وشمال شرق خوزستان به فعالیت خود ادامه می دهد.  
در همین حال شهرستان کارون یا کوت عبدالله که تا سال ۱۳۹۱ بخشی از کلانشهر اهواز محسوب می‌شد در سه روز اخیر با بحران آبگرفتگی رو به رو شده است.
آبگرفتگی در مناطقی از این شهر که فاقد سامانه جمع آوری فاضلاب است شدت و پیچیدگی بیشتری دارد چرا که نبود شیب مناسب سبب تجمع آب باران شده و عبور و مرور خودروها به کندی صورت می‌گیرد.
بسیاری از ساکنان این شهر در پی بارش‌های شدید ۲ روز اخیر ترجیح دادند در خانه‌ها بمانند تا وضعیت ناهنجار آبگرفتگی بهبود یابد.
با وجود اینکه بیشترین میزان بارش درسه روز اخیر در شهرهای شمالی خوزستان به خصوص دزفول با ۶۳میلمتری به ثبت رسیده ولی توپوگرافی و شیب مناسب این شهر، سبب شده این مناطق کمتر با مشکل آبگرفتگی رو به رو شوند.
مدیریت بحران استان خوزستان پیش از شروع بارش های فراگیر اخیر نسبت به آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدارداده بود و از روستاییان و عشایر کوچ رو خواسته بود از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.
تاکنون گزارشی از بروز خسارات احتمالی در تاسیسات عمومی و زیرساختی استان ناشی از بارندگی‌های اخیر دریافت نشده است.
۲۵آذر ماه ۱۳۹۸ بارش سیل آسا به مدت ۲ ساعت، بسیاری از مناطق کلانشهر اهواز و کارون را به زیرآب برد و خسارات زیادی به خانه های مردم و تاسیسات شهری وارد آمد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار