تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ شبکه ملی تلویزیون HD شد/ واکنش رئیس صداوسیما به لقب پدر تلویزیون دیجیتال ایران
رئیس رسانه ملی پخش برنامه‌های سیما با کیفیت HD را اقدامی در جهت حرکت صداوسیما در مرز دانش روز توصیف کرد.
  علی عسکری رئیس رسانه ملی ساعاتی پیش  از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما بازدید و در برنامه زنده سلام صبح بخیر شبکه یک حضور پیدا کرد.

دکتر علی عسکری در برنامه زنده شبکه یک سیما، پیش از آغاز مراسم رسمی پخش ۱۳ شبکه رسانه ملی با کیفیت HD، پس از گرامیداشت دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه به دست ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، درباره اهمیت این گام رسانه ملی در پخش باکیفیت شبکه‌ها گفت:رسانه همیشه باید از بالاترین سطوح فناوری‌ها استفاده کند تا بهتر با مخاطب در ارتباط باشد.

وی با اشاره به عزیمت رسانه ملی از پخش آنالوگ در تاریخ ۸/ ۸/ ۸۸ به دیجیتال و استفاده از فناوری MPEG۴ گفت: در آن زمان هم اولین شهر بزرگ در جهان که چنین خدماتی در آن ارائه شد، تهران بود. حدود یک دهه پس از آن تاریخ، همکاران من در رسانه ملی با مجاهدت فراوان، این سامانه را توسعه و ارتقا داده‌اند، به طوری که اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم. پخش HD مرز دانش امروز است.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و ابراز امیدواری برای اینکه حوزه سیما به بهترین شکل از این فناوری پخش استفاده کند، گفت: حوزه فنی صداوسیما فعال و پویا است و جوانان دانشمند و ارزشمندی در آن فعال هستند.

وی افزود: هر کدام از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با شرکت‌های دانش‌بنیانی همکاری دارند که به فضل خدا، در مرز فناوری حرکت می‌کنند. خدا را شاکرم که با این در هم‌تنیدگی بین فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های دانش بنیان، به کوری چشم دشمنان، توانسته‌ایم این خدمت را با وجود همه فشار‌ها و دشواری‌ها مثل تحریم‌ها و ... به ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار