تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۱۰۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقویت ماموران پلیس‌راه در پنج شهرستان پرخطر در خوزستان
 رییس پلیس راه خوزستان با اعلام آماده باش ماموران پلیس در پی پیش‌بینی بارندگی شدید در تمام شهرهای استان، گفت: ماموران پلیس در بهبهان، ایذه، لالی، گتوند و مسجدسلیمان که طبق پیش‌بینی‌ها بیشترین بارندگی را خواهند داشت، تقویت می‌شوند.

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر شرایط قرمز بارندگی در تمام استان، حالت آماده باش در همه پاسگاه‌ها اعلام و راه‌های جایگزین در جاده هایی که احتمال انسداد در آنها وجود دارد، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در پاسگاه‌های بهبهان، ایذه، لالی، گتوند و مسجدسلیمان که احتمال بارندگی بیشتری وجود دارد، ماموران پلیس راه تقویت شده‌اند که در صورت لزوم در کنار ماموران راهداری، بازگشایی مسیرها را انجام خواهند داد.

دولتشاهی اضافه کرد: هم اکنون کلیه راه‌های ارتباطی خوزستان باز است ولی در صورت ادامه بارندگی، با اطلاع رسانی قبلی احتمال دارد برخی مسیرها مسدود شود.

وی با اشاره به شناسایی جاده‌های پرخطر خوزستان در زمان بارندگی، گفت: این آمادگی وجود دارد که به محض بارش شدید باران، این جاده‌ها مدیریت و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

دولتشاهی درباره احتمال آبگرفتگی جاده رامهرمز- بهبهان،بیان کرد: این مسیر بازدید و نقاط پرخطر آن شناسایی و با همکاری اداره راهداری در برخی قسمت‌ها سازه‌هایی به عنوان سیل‌بند احداث شده که از آبگرفتگی آن جلوگیری شود اما در صورت نیاز اقدام و تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.

بازگرداندن هشت هزار خودرو از ورودی شهرهای خوزستان

رییس پلیس‌راه خوزستان همچنین با اشاره به محدودیت تردد از یک هفته پیش تاکنون، گفت: از اول تا هفتم آذر از ورود هشت هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی به شهرهایی که در شرایط وضعیت قرمز و نارنجی کرونا داشتند، جلوگیری شده و این خودروها عودت شده‌اند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ورود خودروهای با پلاک غیربومی و خروج خودروهای با پلاک بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شده است؛ بر همین اساس در ورودی ۱۷ شهر با وضعیت قرمز و نارنجی در استان، تردد خودروها کنترل و در صورت لزوم جریمه و اعمال قانون صورت گرفته است.

دولتشاهی، اولویت پلیس را تذکر و اقناع‌سازی رانندگان بیان کرد و اگفت: با توجه به شرایط اقتصادی، نمی‌خواهیم با اعمال جریمه، فشار مضاعفی به مردم وارد شود و اعمال قانون تنها در صورت اصرار خودروها به ورود یا بی‌توجهی به تذکر پلیس انجام شده است.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و بارندگی، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دولتشاهی افزود: در صورت الزامی بودن برای سفرها و داشتن مجوز تردد، افراد بهتر است که سفر خود را در طول روز انجام دهند زیرا علاوه بر اینکه تصمیم‌گیری در روز برای رانندگان آسان‌تر است، افزایش شدت بارندگی در شب و مه‌آلود بودن هوا احتمال بروز حوادث را بیشتر می‌کند.

بر اساس اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته، محدودیت جدید در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال شده است. در خوزستان شهرستان‌های اهواز و کارون در شرایط قرمز و ۱۵ شهر نیز در شرایط نارنجی اعلام شده است.

بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت ۲ هفته مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل، و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و ۵۰ درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا خواهند کرد. در شهرستان‌های زرد نیز مشاغل سطح چهار تعطیل بوده و دو سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار