تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۰۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه جامعه‌ دانشگاهی شهید چمران اهواز در پی شهادت دکتر فخری زاده
 جامعه‌ دانشگاهی شهید چمران اهواز در بیانیه‌ای شهادت مظلومانه‌ شهید گران‌قدر دکتر محسن فخری‌زاده را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت سوگوار ایران و جامعه‌ علمی کشور، تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این بیانیه آمده است، یک بار دیگر ملت بزرگ ایران به سوگ فرزندی دانشمند و کارگزاری متعهد نشست، هم‌چون چهار دهه‌ گذشته، دشمنان کینه‌توز استقلال و آزادی ایران عزیز با توسل به ترور، کشورمان را از نعمت خدمات و دانش استادی مبرّز و مدیری تلاشگر محروم کردند.

این بار نیز، در اقدامی ضد انسانی و کوردلانه، دکتر محسن فخری‌زاده، استاد دانشگاه امام حسین (ع) و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و نیروهای مسلح و از ارکان اصلی پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای کشورمان، هدف شبکه‌

ترور نظام سلطه و عوامل خودفروخته‌ آن‌ها قرار گرفت و با شهادت ایشان، دوست‌داران پیشرفت و عظمت و توسعه‌ی ایران اسلامی داغدار شدند.

تردیدی نیست که به فضل پروردگار و در سایه‌ جان‌فشانی‌ها و تلاش‌های متعهدانه و دلسوزانه‌ جامعه‌ علمی و دیگر خادمان عرصه‌های گوناگون، راه سربلندی و پیشرفت میهن عزیزمان از پویندگان و رهروان عاشق و خدمتگزار خالی نخواهد ماند و دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام خواهند شد.

جامعه‌ی دانشگاهی شهید چمران اهواز ضمن تسلیت شهادت مظلومانه‌ شهید گران‌قدر دکتر محسن فخری‌زاده به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ملت سوگوار ایران و جامعه‌ی علمی کشورمان، به‌ویژه خانواده‌ داغدار این شهید عزیز، برای ایشان علو درجات در رضوان الهی و هم‌نشینی با اولیا و نیکان درگاه پروردگار را مسئلت می‌کند.

محسن فخری‌زاده مهابادی یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان تحقیقات علمی، پژوهشی و صنعت دفاعی ایران به شمار می‌رفت که به عنوان رییس سازمان پژوهش وزارت دفاع نقش بی‌بدیلی در به سرانجام رساندن طرح‌های مختلف داشت و با اقدامات خود توانست توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار