تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵ نقطه آسیب‌پذیردربرابر بارش‌ها در آبادان شناسایی شد
 شهردار آبادان گفت: ۳۵ نقطه آسیب‌پذیر به هنگام بارش‌های شدید باران دراین شهر شناسایی و به پمپ دفع آبهای سطحی مجهز شدند.

محمودرضا شیرازی اظهار داشت: مسیرهایی که مانع روان‌سازی آب در آبادان است لایروبی و آزادسازی شد تا شاهد خسارت‌های ناشی از بارش‌های شدید باران نباشیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۹ نقطه آسیب‌پذیر در باران در آبادان شناسایی شده بود که امسال این نقاط به ۳۵ نقطه افزایش یافت و کار را برای کنترل روان‌آبها در هنگام بارش سیل‌آسای فراهم است.

شهردار آبادان گفت: برای مقابله با آبگرفتگی در سطح شهر یکهزار نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ‌های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز استقرار دارند.

شیرازی با اشاره به آمادگی شهرداری برای بارندگی بالای ۵۰ میلیمتر بیان کرد: با تعامل بین بخشی بخصوص پالایشگاه، آبفا و جهاد کشاورزی ۳۵ پمپ در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری آبادان آمادگی کامل دارد تا مشکل آبگرفتگی احتمالی در نقاط مختلف شهر را به سرعت رفع کند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و نیروهای امدادی و عوامل خدماتی شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

شهردار آبادان گفت: به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که تمام مسیرها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نخستین بارش ۲۴ میلیمتر باران در آبان ماه سال جاری باعث آبگرفتی معابر و سیلابی شدن خیابان‌ها در برخی مناطق آبادان شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار