تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام آماده‌باش در خوزستان برای سیلاب احتمالی/آب سد دز فعلا رهاسازی نمی‌شود
  سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از اعلام آماده‌باش در خوزستان برای سیلاب احتمالی خبر داد و گفت: ‌آب سد دز فعلا رهاسازی نمی‌شود.

 براساس پیش بینی هواشناسی بارش بارندگی از فردا احتماع وقوع سیلاب وجود دارد.

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در این باره، اظهار داشت: نشست مدیریت بحران شب گذشته در فرمانداری دزفول برگزار شد.

وی با بیان اینکه از اواخر امشب یا اوایل صبح روز شنبه بارندگی‌ها شروع خواهد شد، افزود: با توجه به میزان بارندگی که اعلام شده  احتمالا 52میلی متر بارندگی داشته باشیم؛ هماهنگی‌ها لازم انجام شده و تمام ارگان‌هایی که لازم بوده در محل کار خود باشند از امروز به حالت آماده‌باش هستند و همچنین تمام اورهال ماشین آلات آماده هستند.

فرهمندپور به اقدامات پیش از احتمال وقوع سیل اشاره کرد، گفت: لایروبی جوی‌ها و کانال‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی از بارندگی قبلی داشته که  انجام شده و جای نگرانی نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در خصوص حواشی پیش آمده در فضای مجازی مبنی بر رها نکرده آب‌های سد دز، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های بالادستی، سدها را از ماه‌های گذشته تخلیه شده و در این باره تصمیم گرفته شده است این بارندگی‌های کامل ذخیره بشود تا بتوانیم برای آبیاری سال آینده نگهداری کنیم؛ به همین دلیل حجم آب رودخانه دز زیاد نشده و احتمالا رها سازی آب نداشته باشیم.

فرماندار دزفول در خصوص آخرین اقدامات برای عشایر ساکن در مسیرسیلاب‌های فصلی، گفت: عشایری که ما گفته‌ایم در مسیر سیلاب‌‌های فصلی نباشند سمت بخش‌های بالادستی  از جمله شهیون و سردشت است که گفته شده در مسیر رودخانه‌ها نباشند. در این باره گشت‌های امورات آب هستند و مسیرهایی که از قبل مشخص شده است تذکرات لازم داده شده و عشایرهای آن مناطق را جابه جا کرده‌اند. 

وی در خصوص روستاهای پایان دست، گفت: دبی آب روخانه دز کنترل است و تازمانی که رها سازی نداشته باشیم فعلا مشکلی نداریم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار