تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۱۰۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده باش ادارات خدمات‌رسان ایذه برای باران سیل آسا
  فرماندار ایذه گفت: برای مدیریت بحران و حوادث احتمالی ناشی از بارندگی سیل آسای پیش‌بینی شده در روزهای شنبه و یکشنبه تمامی ادارات خدمات رسان شهرستان ایذه به حالت آماده باش درآمدند.

 حسین لامی زاده جمعه در نشست مدیریت بحران در سرسرای فرمانداری ایذه اظهارداشت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی در منطقه فعال خواهد شد و آماری معادل ۱۵۰ میلیمتر باران در منطقه خواهد بارید.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای مدیریت بحران انجام شده است، افزود: شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، هلال احمر و سایر ادارات خدمات رسان تجهیزات و نیروهای خود را برای هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش درآورند.

فرماندار ایذه با اشاره بر اهمیت محور باغملک به ایذه به سمت استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسئولیت پاکسازی و ریزش برداری در محور اصلی از روستای بی بی گل مرده تا شهر ایذه بر عهده شهرداری و با نظارت راهداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل گرفته شده که ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پاکسازی سایر مسیرهای شهرستان از جمله جاده رو منتهی به روستاهای ایذه به کار گرفته شود تا مشکلات مردم به حداقل برسند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ایذه گفت: با همکاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان چند دستگاه لودر، بیل، کمپرسی و گریدر برای بخش‌های دهدز، سوسن و مرکزی در نظر گرفته شده‌است.

لامی زاده از احتمال آبگرفتگی منازل پایین دست شهر ایذه سخن گفت و تاکید کرد: مردم آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند تا آسیب کمتری به آنها وارد شود.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان ادارات خدمات رسان باید به صورت شبانه روزی در ادارات خود حاضر باشند، افزود: راهداری دهدز وظیفه ریزش برداری در حوزه استحفاظی خود را برعهده دارد، این عملیات باید در حداقل زمان انجام شود تا خللی در رفت و آمد خودروها وارد نشود.

بارش ۷۴ میلیمتری هفته جاری در ایذه موجب بسته شدن چندین جاده روستایی شده بود و آب گرفتگی خیابان‌های سطح شهر و قسمتی از جاده اهواز به ایذه را در پی داشت، در این بارش جایگاه سوخت ورودی ایذه نیز زیر آب رفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار