تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۰۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ دستگاه آمبولانس به بخش خدمات درمانی خوزستان تحویل داده شد
 سایت تعمیرات خودروهای امداد جنوب غرب کشور روز جمعه در آیینی با حضور مسوولان استانی در بیمارستان طالقانی اهواز به بهره برداری رسید و ۳۰ دستگاه آمبولانس بازسازی شده به اورژانس خوزستان تحویل داده شد.

 فرهاد ابول نژادیان در این آیین گفت: حدود ۳۲۰ دستگاه آمبولانس در استان خوزستان در چرخه ارائه خدمت بودند که در ارزیابی اولیه مشخص شد ۱۱۶ خودرو به دلایل مختلف دپو شده و از چرخه خدمت باز مانده‌اند.

وی افزود: این خودروها دارای مشکلات بدنه، موتوری و تعدادی نیز نیازمند قطعه بودند که در واقع با خارج شدن هرآمبولانس یک ‌پایگاه اورژانس در سطح استان غیرفعال و ارائه خدمت متوقف شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کار راه‌اندازی این خودروهای آمبولانس  ابتدا با تعویض روغن آغاز شد درحالیکه پیش از این بخش خصوصی این اقدام را انجام می‌داد و هزینه‌های زیادی برای ما به همراه داشت.

وی افزود: پس از آن نیز خدمات و تعمیرات جزئی را در دستور کار قرار دادیم تا خوزستان را برای اورهال خودروها بی‌نیاز کنیم؛ پیش از این تنها یک مرکز بازسازی و تعمیر در استان اصفهان فعالیت داشت که پس از مذاکرات با رئیس اورژانس و وزارت بهداشت مجوز دومین مرکز در کشور برای خوزستان دریافت شد.

ابول نژادیان ادامه داد: متخصص‌های استان به این منظور دورهم جمع شده و قطعات مورد نیاز برای بازسازی خودروهای دپو شده نیز تهیه شد.

وی بیان کرد: یکی از پیشنهادات موثر طراحی جدید کابین عقب آمبولانس ها بود تا از حداکثر فضا برای ارائه خدمت استفاده شود که این امر با استفاده از پی وی سی و فایبرگلاس و توان متخصصان بومی محقق و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اورژانس‌های جنوب غرب در سه دانشگاه ایلام، لرستان و خوزستان یک هزار و ۱۴۰ خودرو است که در اهواز ۸۳ دستگاه غیر فعال بوده که ۳۷ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال بازسازی شده اند.

وی افزود: همچنین برگزاری کلاس های مختلف نگهداشت آمبولانس نیز برای همکاران فوریت های پزشکی سطح استان در دستور کار است.

ابول نژادیان یادآور شد: پس از تعمیر و بازسازی خودروهای آمبولانس استان های خوزستان، ایلام و لرستان، تعمیر و بازسازی خودروهای استان های فارس و بوشهر نیز در دستور کار است.

آیین بهره برداری از سایت تعمیرات خودروهای امداد جنوب غرب کشور و تحویل ۳۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس خوزستان با حضور حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام شفیعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، استاندار و جمعی از مسئولان استان در محل بیمارستان طالقانی اهواز برگزار شد.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار