تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۱۰۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان نخستین جشنواره ملی ذوالفقار اعلام شد
  معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره ملی ذوالفقار در چهار بخش خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره منتشر شده است. ناصر آریایی  اظهار داشت: این جشنواره با هدف تکریم شخصیت و بزرگداشت یاد و خاطره سال‌های مجاهدت و سلحشوری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری در چهار بخش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرهای نمایشی، طراحی پوستر، عکس و خاطره از جمله بخش‌های این جشنواره هستند افزود: بخش نخست جشنواره شامل پرده‌خوانی و نقالی است و محورهای موضوعی این بخش شامل نقش سردار سلیمانی در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی، استکبار ستیزی، احیای فرهنگ مقاومت اسلامی، ولایتمداری و حمایت از محرومان و آسیب دیدگان است.
معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: هنرمندان علاقه‌مند به شرکت دربخش طراحی پوستر باید موضوعات سردار سلیمانی، پایداری، مقاومت، جنگ و سیل خوزستان را مد نظر قرار دهند و عنوان جشنواره در پوستر قید شود.
وی افزود: در بخش عکس و خاطره که به عنوان پویش جمع‌آوری عکس ذوالفقار به شمار می‌رود سفرهای جهادی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان با سیل سال ۹۸ خوزستان است و عکس سلفی با حاج قاسم به عنوان محور انتخاب شده است.

آریایی گفت: براساس گاه‌شمار جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار یکم دی ماه سال جاری و زمان برگزاری جشنواره ۱۳ تا ۱۷ دی ماه سال جاری است.

به گزارش ایرنا صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار