تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۰۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۵ واحد صنعتی راکد خوزستان به چرخه تولید برمی‌گردند
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان خوزستان طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال به چرخه تولید بر می‌گردند.

امیرحسین نظری  با اشاره به ابلاغ یک طرح ملی برای برگشت واحدهای تولیدی راکد در سال جاری افزود: در کل کشور یکهزار و ۵۰۰ واحد باید به چرخه تولید برگردند که یکهزار و ۲۰۰ واحد از این تعداد در شهرک های صنعتی و ۳۰۰ واحد خارج از شهرک ها هستند.

وی ادامه داد: ۴۵ واحد تولیدی از این تعداد برای خوزستان در نظر گرفته شده که ۳۶ واحد در شهرک های صنعتی و ۹ واحد خارج از شهرک ها هستند.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه درچند سال اخیر مشکلات چند واحد تولیدی بزرگ و مهم استان برطرف شده است، بیان کرد: یکی از این واحدها شرکت گروه ملی است که بعد از سال ها تعطیل شدن به چرخه تولید برگشته است و در تلاش برای تامین مواد اولیه این شرکت هستیم.

وی ادامه داد: تلاش داشتیم برای رونق کسب و کار شرکت گروه ملی خوزستان با این شرکت بزرگ برای تولید تجهیزات قرار داد ببندیم که موفق به انعقاد تفاهم نامه تولید لوله بدون درز توسط برای شرکت نفت شدیم.

رییس سازمان صمت استان گفت: تولید لوله می تواند برای این شرکت نقدینگی و چرخه مالی خوبی داشته باشد، پیش از این لوله از کشورهای اروپایی و چین خریداری می شد.

وی با اشاره به حل مشکل شرکت بزرگ دیگری در خوزستان بیان کرد :شرکت تصفیه قند و شکر اهواز از دیگر شرکت هایی است که به مدت ۱۶ سال تعطیل بود، خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این شرکت به یک سرمایه گذار واگذار شد و اوایل سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

خوزستان یکی از قطب های تولید نفت، گاز و پتروشیمی است که به همین دلیل شرکت های بزرگ و مادر در استان فعالیت دارند.

یکی از منابع درآمدی کشور در بخش صنایع و صادرات خوزستان است به همین دلیل برای ماندگاری این شرکت ها نیاز به برنامه های تسهیل گری و حمایتی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار