تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۰۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان و خرمشهر نیازمند خانه کشتی هستند
 رییس هیات کشتی منطقه آزاد اروند گفت: آبادان و خرمشهر برای پیشرفت و میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی نیازمند خانه کشتی هستند.

میلاد قلاوند  اظهار داشت: برای اینکه کشتی منطقه آزاد اروند در جایگاه مناسب‌تری قرار گیرد نیاز به تجهیز سالن‌های این رشته است.

وی افزود: آبادان و خرمشهر دارای استعدادهای درخشان در رشته کشتی هستند که برای پرورش آنان باید خانه کشتی در اختیار داشته باشیم.

قلاوند با اشاره به میزبانی منطقه آزاد اروند از مسابقات جام جهانی و جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان در آبادان وخرمشهر بیان کرد: برگزاری این مسابقات آن هم در سه سال متوالی در هیچ منطقه‌ای از کشور اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد اما با نگاهی که مدیران سازمان منطقه آزاد اروند به ورزش بخصوص به رشته کشتی دارند امکان برگزاری این مسابقات با کلاس بالای جهانی و با حضور بهترین های دنیا فراهم شد.
رییس هیات کشتی منطقه آزاد اروند گفت: برگزاری این مسابقات به رشد و شکوفایی کشتی آبادان و خرمشهر کمک کرد و بعد از این مسابقات به تعداد کشتی گیران منطقه اضافه شد.

وی به فعالیت ۲۰۰ کشتی‌گیر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: احداث خانه کشتی و بالا بردن دانش مربیان در کنار برگزاری رقابت‌های استانی و کشوری می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی کشتی در این منطقه ایفا نماید. 

قلاوند گفت: ۲۱ مربی کشتی در رشته‌های کشتی آزاد، فرنگی و سنتی و هشت داور بین‌المللی  و ملی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر فعالیت می‌کنند.

رییس هیات کشتی منطقه آزاد اروند اظهارداشت: یکی از برنامه‌های هیات برگزاری مسابقات بین‌المللی در رده‌های پایه است که پس از ریشه کن شدن  کرونا این مسابقات را میزبانی خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه کرونا باعث شد تمامی فعالیت های کشتی در منطقه متوقف شود زیرا در این رشته بیشترین تماس بدنی را شاهد هستیم ولی چند مسابقه مهارتی به صورت مجازی برای ورزشکاران برگزار کردیم.

شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار