تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشیک شبانه‌روزی راهداری در جاده رامهرمز- بهبهان مستقر شود
 مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان بهبهان هشدار داد و گفت: با توجه به سابقه آبگرفتگی جاده رامهرمز- بهبهان، مقرر شده است راهداری در این جاده کشیک شبانه روزی مستقر و درصورت لزوم جاده را مسدود کند.

مهدی خواجه‌پور  با اشاره به پیش بینی بارندگی شدید از ۶ تا ۹ آذر اظهارداشت: هشدار احتمال وقوع سیل در رودخانه مارون و مسیل‌های تشان و شهرویی از دیروز به فرمانداری بهبهان، مدیران شهرستان و بخشداران تشان و مرکزی اعلام شده و امروز نیز نشست شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد روستاهای اطراف این مسیل‌ها و اسکان عشایر در اطراف آنها، ضروری است هشدارهای لازم درباره خودداری از نزدیک شدن به رودخانه مارون و مسیل‌ها اعلام شود.

خواجه پور درباره حادثه سیلاب سال ۹۰ در جاده رامهرمز- بهبهان که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر شد، توضیح داد: جاده رامهرمز- بهبهان مسیل‌های تشان و شهرویی را قطع می‌کند؛ در پاییز این سال نیز این مسیل‌ها فعال شد اما به دلیل موانع موجود، ظرفیت کافی برای عبور سیلاب از زیرگذرهای این جاده وجود نداشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیلاب از استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت بهبهان جاری می‌شود، در زمان بارش‌ها با فرمانداری بهمئی ارتباط داریم و شرایط را رصد می‌کنیم تا درصورت وقوع سیلاب اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: علاوه بر جاده رامهرمز- بهبهان، پالایشگاه بیدبلند چند مسیل را قطع کرده و اداره منابع طبیعی نیز بخشی از مسیل‌ها را برای کشاورزی واگذار کرده است که مجموع این موانع در مسیر سیلاب باعث خسارت و کشته شدن ۱۳ نفر در سال ۱۳۹۰ شد.

خواجه‌پور اظهار داشت: با شکایت خانواده متوفیان، پرونده این سیلاب در دادگاه مطرح شد و سازمان آب و برق نیز گزارش کارشناسی خود را درباره عوامل وقوع سیل به مراجع قضایی اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: مهر ماه امسال با ارگان‌ها و فرمانداران مکاتبه و نقاط حادثه خیز را اعلام کرده و خواستار اصلاح این نقاط قبل از فصل بارندگی و سیلاب شدیم اما عملا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است: از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده شاهد رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق استان باشیم که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد خواهد شد.

شریعتی استاندار خوزستان نیز دیشب در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران خوزستان، آماده باش در سراسر استان را در پی هشدار بارندگی‌های شدید اعلام کرد.

حسینی مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی جاده بهبهان- رامهرمز در بارندگی‌های پیش‌رو هشدار داده و گفته، در این بارندگی‌ها نگرانی از احتمال فعال شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در شهرستان‌های لالی، بهبهان، اندیمشک، شوشتر و گتوند وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار