تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۱۰۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: تحریم‌های اقتصادی مانع پیشرفت‌ صنعت نفت نشدند
  استاندار خوزستان گفت: تحریم‌های اقتصادی نتوانستند مانع از بکارگیری تکنولوژی‌های جدید برای پیشرفت هرچه بیشتر صنعت نفت شوند.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری نخستین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون  اظهارداشت: در گذشته میزان برداشت از مخازن نفتی غرب کارون روزانه ۸۰ هزار بشکه بود و همزمان کشور عراق روزانه ۱۷۰ هزار بشکه برداشت می‌کرد.

وی افزود: این درحالی است هم‌اکنون طرف عراقی از میزان برداشت کمتری برخوردار است ولی برداشت ایران ۴۳۰ هزار بشکه در روز است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تلاش دولت و وزارت نفت برای افزایش برداشت از این مخازن را در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی‌های جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که از جمله آن بهره‌برداری از نخستین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون است.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر علیه جمهوری اسلامی نتوانست مانع از ورود تکنولوژی‌های جدید به ایران شود و در این زمینه نیروهای کارشناسی و مدیران داخلی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند.

شریعتی همچنین به احداث خط لوله گوره به جاسک اشاره‌کرد و گفت: ایجاد یکهزار کیلومتر خط لوله ویژه انتقال نفت به پایانه‌ صادراتی جاسک یک رکورد تاریخی برای دولت دوازدهم است.

وی افزود: این اقدام در راستای افزایش قدرت صادرات نفت جمهوری اسلامی صورت گرفته که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

خط انتقال گوره به جاسک به عنوان یک طرح راهبردی و ملی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از گوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن ازطریق پایانه جدید جاسک تکمیل می‌شود.

یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله‌سازی اهواز در حال ساخت است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار