تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۱۰۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از میدان نفتی ازادگان برداشت می شود
 وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال های گذشته برداشت نفت از میدان نفتی آزادگان واقع در غرب کارون روزانه ۷۰ هزار بشکه در روز بود، گفت: درحال حاضر از این میدان نفتی مشترک روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می شود.

 بیژن زنگنه روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نخستین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری اظهارداشت: برداشت نفت از میادین نفتی مشترک به جهت صیانت از حقوق ملت ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در همین راستا، برداشت نفت از میادین در غرب کارون از ۷۰ هزار بشکه در روز در سال ۹۲ به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در سال جاری افزایش یافته است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه سرعت در انجام پروژه های مربوط به میادین مشترک ضروری است، گفت: راهبرد وزارت نفت در این زمینه استفاده از واحدهای فرآورشی سریع الاحداث است.

زنگنه اضافه کرد: کاهش تصدی دولت در انجام چنین پروژه هایی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته و به همین منظور اولین واحد پیش ساخته فرآورش نفت کشور در غرب کارون با سرمایه گذاری یک شرکت اروپایی صورت گرفته است.

وی یادآورشد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه ۵۰ میلیون دلار است و برای اولین بار کار بهره برداری از یک واحد فرآورش نفت به سرمایه گذار واگذار شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: این نوع از سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی به یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه تبدیل شده است.

این واحد فرآورشی با اعتبار ۴۶.۹ میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی راه اندازی شده و نفت موردنیاز آن از تعداد ۳۵ حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی در مجاورت مرز ایران و عراق در۸۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار