تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۰۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیشه رنگی، انقلابی در صنعت شیشه و طراحی دکوراسیون ساختمان
 علت استفاده از شیشه رنگی تنها در خلق زیبایی و ایجاد جلوه های بصری آن نیست، بلکه از منظر روانشناسی نیز باعث ایجاد آرامش می شود و با کنار هم قرار دادن ترکیبی از رنگ ها، زیبایی چشمگیری را خلق می کند. امروزه کاربرد شیشه رنگی در صنعت معماری و طراحی داخلی خانه و اماکن بیشتر خودنمایی می‌کند. به طوری که توانسته در بخش دکوراسیون داخلی منازل نقش اساسی را ایفا کند. در ادامه می خواهیم به بررسی کامل شیشه رنگی و کاربردهای مهم آن در ساختمان بپردازیم.

شیشه رنگی، انقلابی در صنعت شیشه و طراحی دکوراسیون ساختمان


شیشه رنگی

شیشه رنگی به عنوان یکی از عناصر زیباسازی محسوب می شود. به طور عمده از آن در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می کنند. کاربرد این محصولات بسیار زیاد است و همین امر نیز بازار تولید و فروش آنها را رونق داده است. شیشه رنگی از طریق دو روش کلی تولید می شود. در روش اول با استفاده از اضافه کردن یا کم کردن برخی از مواد شیمیایی در اولین مراحل ساخت شیشه، شیشه رنگی را تولید می کنیم. برای مثال می توان گفت در این روش برای درست کردن رنگ قرمز، به شیشه اکسید مسی اضافه می کنیم. در روش دوم ساخت شیشه های رنگی، شیشه سفید بدون رنگ را درون شیشه ذوب شده رنگی قرار می دهند به صورتی که دو طرف آن رنگی شود.

روان شناسی شیشه های رنگی

از منظر روان‌شناسی رنگ، شیشه رنگی با پدید آوردن رنگ‌های مفرح و جذاب تاثیرات بهتری را در سلامت جسمی و روان انسان ها، برجا می‌گذارد. اکثر رنگ های استفاده شده در شیشه رنگی های ارسی، رنگ های لاجوردی، قرمز، سبز و زرد می‌باشند، که کنار هم قرار گرفتن این رنگ می تواند باعث به وجو آمدن نشاط و شادابی در زندگی شود.

طراحی مجذوب کننده با شیشه رنگی لاکوبل

از جمله شیشه های رنگی که برای کاربرد دکوراسیون داخلی از آن استفاده می کنند و به نوعی برای همین هدف طراحی و ساخته شده است، شیشه لاکوبل نام دارد. شیشه های لاکوبل یا شیشه دکوراتیو نوع رنگی یک نوع شیشه است که با استفاده از با کیفیت ترین و عالی ترین رنگ های اروپایی ساخته می شوند. این شیشه از چسبندگی، سختی و مقاومت بالایی برخوردارند.


شیشه رنگی، انقلابی در صنعت شیشه و طراحی دکوراسیون ساختمان


کاربردهای شیشه رنگی

شیشه ها در قسمت های مختلفی کاربرد دارند و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. یکی از انواع پر کاربرد شیشه، شیشه رنگی است که در زمینه دکوراسیون داخلی و زیبا سازی ظاهری قسمت های مختلف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. که در این اینجا به چند کاربرد آن اشاره می کنیم:

ساخت وسایل تزئینی

بدون شک، یکی از دلایل اصلی استفاده از شیشه رنگی، داشتن جلوه زیبا، خاص و بی نظیر آن دانست. مخصوصا اگر در ساخت آن، از رنگ های شاد و زیبا به کار ببرند.

آینه کاری

آینه کاری که خود جزو یکی از هنرهای بسیار قدیمی و زیبا محسوب می شود. در حال حاضر نیز از آن برای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی منازل و اماکن استفاده می‌کنند، بسیار مرسوم است. آینه کاری سنتی بیشتر در مکان ‌های سنتی، مساجد، امام ‌زاده ‌ها و غیره کاربرد دارد. این در حالی است که دامنه کاربرد آینه‌کاری مدرن بسیار فراتر رفته و توانسته در خانه ‌های مسکونی و محیط‌ های تجاری راه پیدا کند. برخی از مدل‌های طراحی به گونه‌ای است که شیشه‌ های رنگی را در اطراف شیشه آینه قرار می‌دهند تا بدین ترتیب جلوه بسیار زیبایی را ایجاد ‌کنند.

دیوار پوش

یکی دیگر از کاربرد های شیشه رنگی در ساخت دیوار پوش ‌های شیشه‌ ای است.. دیوار پوش شیشه ‌ای را که معمولا دیوار شیشه رنگی، می نامند، دارای کاربردهای مختلفی است. دیوار پوش شیشه ای معمولا با به کار بردن شیشه‌ های رنگی جذاب ساخته می شود. رنگ ها و مدل های دیوار پوش شیشه‌ای بسیار متنوع است و بیشتر در آشپزخانه ها، سرویس بهداشتی یا حتی محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.


شیشه رنگی، انقلابی در صنعت شیشه و طراحی دکوراسیون ساختمان


دکوراسیون داخلی

کاربرد شیشه به نحوی است که نمی توان آن را فقط به یک بخش خاص محدود کرد، از مهمترین کاربردهای شیشه رنگی می توان به استفاده در دکوراسیون ساختمان ها اشاره کرد. از شیشه رنگی می توان به صورت های بسیار زیبایی در بهتر کردن دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد.

نمای ساختمان

حتی فکر داشتن یک خانه که در نمای خارجی آن از شیشه رنگی استفاده شده باشد نیز زیبا است، چه برسد به آنکه در واقعیت نیز آن را داشته باشید. به صورت‌های مختلفی می توان از شیشه رنگی در مدل ها و طرح های مختلف جهت زیباسازی، نمای خارجی ساختمان بهره برد. این کار نمای بسیار جذابی در ساختمان ها ایجاد می کند و در قیمت و ارزش آن نیز قطعا تاثیرگذار است.

شیشه رنگی، انقلابی در صنعت شیشه و طراحی دکوراسیون ساختمان

جمع بندی

استفاده از شیشه رنگی با فرهنگ ایرانی آمیخته و تبدیل به جزئی از فرهنگ ما شده است. در استفاده از شیشه رنگی بهتر است فضا به گونه‌ای باشد که از نور کافی نیز برخوردار باشد. چرا که تابش مستقیم نور بر این شیشه ها، جذابیت آنها را دو چندان خواهد کرد. صنایع شیشه ایران لاکوبل در زمینه طراحی و تولید انواع شیشه و آینه با بکارگیری از تجهیزات به روز دنیا و برخورداری از پرسنل مجرب تلاش می کند تا به عنوان یک واحد تولیدی نقش مثبتی را در زمینه شیشه و آینه ایفا کند. چنانچه قصد انتخاب و خرید شیشه رنگی را دارید می توانید به سایت رسمی شرکت به آدرس iranlacobel.com مراجعه فرمایید یا با شماره 09123311066 تماس حاصل فرمایید.

:
:
:
آخرین اخبار