تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۱۰۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفلیس، بهترین گزینه برای سفر خارجی پس از کرونا
تفلیس، بهترین گزینه برای سفر خارجی پس از کرونا
سفر به خارج از کشور و گشت و گذار در شهرهای مختلف جهان، موضوعی است که کمتر کسی با آن مخالفت می‌کند. اما گران‌تر شدن بلیط هواپیما و سایر هزینه‌های سفر خارجی، باعث شده که امروزه عده زیادی از عهده هزینه‌های چنین مسافرتی برنیایند. با این حال، مسائلی مثل بالا رفتن قیمت‌ها نباید مانعی برای سفر خارجی ما باشند. چراکه هنوز برخی مقاصد هستند که می‌توان با سفر به آنها نه تنها هزینه چندانی پرداخت نمی‌کنیم بلکه لذت بسیار زیادی نیز از چنین سفری می‌بریم. یکی از این مقاصد تفلیس است. شهری بسیار زیبا که می‌تواند بهترین گزینه برای سفر خارجی شما باشد. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه شوید که چرا خرید بلیط هواپیما تفلیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آسان‌ترین راه برای آشنایی با گرجستان

معمولا افراد مختلف هنگام سفر به کشورهای اطراف جهان دچار سردرگمی بسیار زیادی می‌شوند. اما برخلاف اکثر شهرها و پایتخت‌های بین المللی، تفلیس مکانی ایده آل برای آشنایی با یک کشور ناشناخته برای شما خواهد بود. این شهر در داخل گرجستان هم بر خلاف باتومی و سایر شهرها، مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران به شمار می‌رود. البته این سخن به معنای بد بودن سفر به باتومی نیست اما از آنجایی که زیرساخت‌های بسیار خوبی در شهر تفلیس برای گردشگران مهیا شده است، مطمئنا این شهر ارجحیت خاصی نسبت به سایر مقاصد در گرجستان دارد. کما اینکه تفلیس پر از مکان‌های فرهنگی و جاهای دیدنی متنوع بوده و کاملا مناسب آشنایی با فرهنگ و تمدن کشور گرجستان است.

تفلیس، بهترین گزینه برای سفر خارجی پس از کرونا

جاذبه‌هایی با شهرت جهانی

حتی اگر شما چندان اهل مطالعه مجلات گردشگری هم نباشید، احتمالا تاکنون بارها نام خیابان روستاولی تفلیس و مکان‌های پربازدید آن یا حتی نام خیابان مرجانیشویلی را شنیده‌اید. این جاذبه‌های تفلیس به قدری مشهور هستند که آوازه آنها در سرتاسر جهان پیچیده است. از طرفی دیگر، پل صلح تفلیس جایی است که تقریبا تمامی گردشگران این شهر حداقل یک عکس خاطره انگیز در آن به ثبت رسانده‌اند. برج ساعت، میدان آزادی، مجسمه مادر، قلعه ناریکالا کلیسای جامع تثلیث و چندین مکان پربازدید دیگر نیز تفلیس را به یکی از گنجینه‌های بسیار زیبای جهان برای گردشگران تبدیل می‌کنند. نکته جالب در اینجاست که بازدید از اکثر این جاذبه‌ها در تفلیس یا رایگان بوده و یا بلیط ورودیه آنها به قدری ارزان است که اصلا هزینه پرداخت شده برای آن به چشم نمی‌آید. این عامل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مناسب بودن سفر به پایتخت چشم نواز گرجستان است. ناگفته نماند که این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، فرصت تماشای نماهای دل انگیزی را برای شما پدید خواهد آورد.

تفلیس، بهشت شکم گردها

اگر از آن دست افرادی هستید که اولویت اصلی سفرشان، خوردن غذاهای خوشمزه در شهرها و کشورهای مختلف داخلی و خارجی است، سفر به تفلیس یک باید برای شما به شمار می‌رود. این شهر به قدری غذاهای لذیذ و دلچسب دارد که هیچگاه نمی‌توانید در یک، دو یا حتی سه بار خرید بلیط هواپیما گرجستان و سفر به آن، طعم همه‌شان را بچشید. کافیست شما طعم لذیذ کاچاپوری را یک بار امتحان کنید تا به طرفدار پر و پا قرص این غذای اصیل تبدیل شوید. غذاهای لذیذ دیگری مثل چورچخلا، خینکالی، لوبیو و تیکلپی نیز به بهترین شکل ممکن هنر آشپزی مردم گرجستان را برایتان برملا خواهند کرد. مثل سایر مولفه‌ها، قیمت این غذاها نیز در تفلیس چندان زیاد نبوده و در هزینه اکثر رستوران‌های تفلیس کاملا مقرون به صرفه است. در این بین، بد نیست اشاره‌ای هم به کافه‌های تفلیس داشته باشیم که پایتخت گرجستان را به مقصدی دلخواه برای کافه گردان تبدیل کرده‌اند. کافیست چند قدم در خیابان روستاولی بردارید تا کافه‌هایی ببینید که برایتان حیرت انگیز هستند.

خرید با هزینه بسیار پایین

حتما شما نیز مثل خیلی‌ها دوست دارید لباس‌های شیک و زیبا را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید. پس در سفر به تفلیس حتما سری به مراکز خرید و پاساژهای آن بزنید تا بهترین‌ها را با کمترین هزینه به دست بیاورید. تفلیس مال، مرکز خرید ایست پوینت، مرکز خرید گالریا مال و سایر مراکز مثل لیلو، کارواسلا و تفلیس سنترال همگی شما را با قیمت بسیار پایین اجناس خود شگفت زده خواهند کرد. البته این مکان‌ها زیبایی معماری خاصی داشته و جزو نمادهای گردشگری مدرن در پایتخت گرجستان به شمار می‌آیند. انواع کیف، کفش و سایر لباس‌ها در کنار رستوران‌های مختلف، مراکز تفریحی و شهربازی‌های متنوع، از اجزای اصلی مراکز خرید تفلیس به شمار می‌روند.

یک قدم تا تفلیس

ما در این مطلب سعی کردیم، مجموعه‌ای از عوامل مختلف در عالی بودن سفر به تفلیس را برایتان شرح دهیم. همانطور که ملاحظه کردید، تفلیس از جنبه‌های مختلفی می‌تواند مقصدی ارزان و در عین حال، جذاب برای شما باشد. حال که از این موضوع آگاه شدید، نباید تصور کنید که سفر به تفلیس بسیار دور و غیر قابل دسترس است. بلکه با مراجعه به سایت سفرستان و خرید آنلاین بلیط هواپیما، پایتخت زیبای گرجستان را در یک قدمی خود خواهید یافت. در واقع، جدا از اینکه بلیط تفلیس نسبت به اکثر شهرهای پربازدید جهان ارزان است، بلکه قیمت آن در سایت و اپلیکیشن سفرستان نیز برای شما بسیار ارزان‌تر خواهد بود. پس همین الان چمدان خود را ببندید و چند روز مناسب از تقویم برای سفری به یاد ماندنی و فراموش نشدنی به تفلیس بیابید.

:
:
:
آخرین اخبار